Hop til indhold
  • 0

Ændre indgangsnummer


prebsi
 Share

Spørgsmål

Jeg har et gammelt IHC visual 1.32 system. Vil godt omprogrammere lidt nu, men det er dælme mange år siden jeg har ændret noget i systemet...F.eks.har jeg en tangent som tænder lyset over et bord (B på billedet, som er indgang 3.13, tænder udgang 3,04) - Men det gør den også, hvis jeg klikker i venstre side af samme tangent.

Hvordan ændrer jeg det, så venstre side af tangenten i stedet tænder en anden udgang, eks. 5.03? Så skal venstre side vel have et andet indgangsnr - men hvordan?

20231229_134902.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

7 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Først skal du finde ud af om venstre tryk har sin egen indgang eller ej. Hvis ikke der er 2 forskellige indgang i programmet, som styre udgang 3.04, så er både højre og venstre sidde fysisk forbundet til den samme indgang, også skal de splittes fysisk før du kan lave program ændringer. Er der ledninger nok mellem trykket og indgangs modulet, er det en simpel operation at forbinde venstre tryk til en anden indgang.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Nå ok, så er det det, som er problemet. Der er ikke 2 forskellige indgange på de to tryk, højre og venstre side. Det er der på andre tangenter, vi har i huset, men det er så åbenbart fysisk lavet sådan fra starten - var jeg bare ikke klar over, så tak for forklaringen. Tænker jeg så evt. kan lave et langt tryk som så tænder 5.03.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Så har jeg også et problem med at den lille "knap" under tangenten ofte falder af, når man tager tangenten ud. Og virker efterfølgende ikke, når man prøver at sætte den på igen, af en eller anden grund. Kan der mangle noget? Har den gule knop og metalrammen, men det synes ikke at være nok.

ihc.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
3 timer siden, prebsi skrev:

Nå ok, så er det det, som er problemet. Der er ikke 2 forskellige indgange på de to tryk, højre og venstre side. Det er der på andre tangenter, vi har i huset, men det er så åbenbart fysisk lavet sådan fra starten - var jeg bare ikke klar over, så tak for forklaringen. Tænker jeg så evt. kan lave et langt tryk som så tænder 5.03.

Den er sikkert bare luset over fordi der ikke har været behov for en egen funktion på venstre tryk. Men som jeg skrev. Hvis der er ledige ledninger i kablet mellem trykket og input modulet, er det relativt simpelt at splitte de 2 tryk,så de ikke længere har samme funktion. Du kan også være så heldig at de har hver sin ledning fra trykket og bare er samlet i samme indgang i input modulet. Så er det endnu letter at splitte dem.

2 timer siden, prebsi skrev:

Så har jeg også et problem med at den lille "knap" under tangenten ofte falder af, når man tager tangenten ud. Og virker efterfølgende ikke, når man prøver at sætte den på igen, af en eller anden grund. Kan der mangle noget? Har den gule knop og metalrammen, men det synes ikke at være nok.

Jeg ved det ikke. Jeg plejre ikke at tage tangenterne af mine svagstrøms tryk. Det er der ingen grund til. Hvis du skal have trykket ud, kan du nøjes med at fjerne den lille plade mellem tangenterne. Skruerne er gemt bag denne. Det er ikke nødvendigt at fjerne tangenterne for at løsne et svagstrømstryk.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 29.12.2023 at 15:55 , prebsi skrev:

Så har jeg også et problem med at den lille "knap" under tangenten ofte falder af, når man tager tangenten ud. Og virker efterfølgende ikke, når man prøver at sætte den på igen, af en eller anden grund. Kan der mangle noget? Har den gule knop og metalrammen, men det synes ikke at være nok.

ihc.jpg

Ja det er noget hø. Det har jeg også selv oplevet. Men hvis du starter med at fjerne den hvide bjælke-afdækning i midten, kan du lirke tangenten af forsigtigt fra midten og ud. Det er skruetrækkeren der brækker switchen af.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ja, jeg har lært nu - på den hårde måde - at den lille midterbjælke skal af først, så skruer man pladen løs, får mingeleret den sidelæns ud af rammen, og så kan man meget bedre få selve tangenterne af, uden at komme til at berøre noget nedenunder. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok