Hop til indhold

Programmering af magnetkontaktsæt i ihc visual 2


Smail
 Share

Recommended Posts

Hej,

I huset er der indbygget magnetkontaktsæt i samtlige døre og vinduer. Hertil ønsker jeg at programmere således at når en vilkårlig magnetkontaktsæt bliver brudt så skal en diode stoppe med at lyse på et 4 tryk 2 diode modul. 

Jeg mener at jeg har lavet noget funktionelt, men det er svært at forstå resultatet af simuleringen da jeg er i tvivl om ON/OFF mekanismen i kørselsværdien for magnetkontaktsættet. Betyder ON at magneterne har kontakt til hinanden eller betyder det at magnetkontaktsættet er brudt?

Jeg har vedhæftet min fil og det relevante kan findes i "Entre" lokaliteten. Som man kan se er kørselsværdien på datalinje 6.07 (magnetkontaktsættet) sat til ON som standard (og dette kan man åbenbart ikke ændre på) og kørselsværdien på datalinje 5.05 (nederste diode på 4 tryk 2 diode modulet) har jeg ligeledes sat til ON. Ved simulering, når jeg trigger datalinje 6.07 går kørelsværdien i begge datalinjer til OFF. Dette er et ønsket resultat i så fald at OFF på magnetkontaktsættet betyder at denne er brudt (altså at en dør eksempelvis er åben), men jeg har svært ved at tyde denne mekanisme da jeg ikke forstår værdien ON/OFF ved magnetkontaktsættet.

Jeg håber at der er nogen der ude som har arbejdet med disse som kan afklare denne problemstilling.

noName.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

Værdien er ON når vinduet eller døren er LUKKET, dvs. når magneterne har kontakt med hinanden og kontaktsættet inde i magnetkontakten er sluttet.

Sikkerheds anlæg laves altid som NC, altså med et ON signal på indgangen, dermed sikres at evt. kabelbrud også bliver opdaget.

Uden at have teste det, så tænker jeg kun du behøver at sætte dioden til default ON under test, vil forvente at det virker korrekt når du lægger det i controlleren.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok