Hop til indhold
  • 0

Varmestyring - varme tænder ikke


Jens Ostenfeld
 Share

Spørgsmål

Hej

Jeg fik tilsluttet/installeret IHC ibi varmestyring sidste år, og det har kørt upåklageligt sidste/første sæson.

Jeg huske desværre ikke hvordan afslutningen af fyringssæsonen "foregik" - jeg ved dog at pumpe og telestater har været slukkede. Med "foregik" mener jeg, om jeg foretog mig noget aktivt, eksempelvis satte nogle værdier eller lignende for definitivt at afslutte sæsonen og forhindre utidig opstart/forbrug. 

Hvor om alting er, I forbindelse med at der igen er begyndt at blive behov for varme, har jeg bemærket at varmen ikke tænder af sig selv. Men ved at genstarte controlleren kan jeg få varmen til at køre igen - i hvert fald for en stund. Det gjorde jeg så for en uge siden, men for et par dage siden gik systemet i dvale igen, og er ikke kommet op, selvom det er blevet koldt.

Kan I gennemskue hvad det er der foregår (eller hvad jeg måtte have gjort), der gør at varmen tilsyneladende stopper, og ikke starter igen af sig selv?

Mvh Jens

 

15.10.2023.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

2 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej Jens

Det er mig der har lavet dit program, har lige tjekket dit, og kan faktisk se at jeg har lavet en fejl i det. Jeg sender et nyt på mail som bare skal lægges i controlleren. 

Du skal ikke gøre noget for at stoppe varmen om sommeren, eller starte det igen, det hele kører automatisk. Varmen bliver default sat på sommermode når den udvendige temperatur har været over 17 grader i 3 timer. I sommermode er det typisk kun badeværelsesgulvet der får tilført lidt varme, ikke meget, bare nok til at gulvet ikke føles koldt. Når temperaturen igen kommer under 17 grader og rumtemperaturen i både stue og køkken/alrum er under der ønskede setpunkt, skifter varmen automatisk over til normaldrift. I sommermode lyser alle 3 dioder på betjeningspanelet, i normalmode kun een diode. Dermed kan du nemt se om anlægget er i sommer- eller normalmode.

Håber det nye program løser dit problem, ellers hører jeg meget gerne fra dig.

 

Venligst Henning

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok