Hop til indhold
  • 0

IHC virker ikke - er det strømforsyningen?


007
 Share

Spørgsmål

Tror I, det er strømforsyninger til IHC controlleren, der er gået, når
 
  1. kun tryk med konstant spænding virker, da vi slår afbryder (automatsikring) til igen, efter den er slået fra
  2. intet ihc virker efter nogle timer, men jeg inden da når at få kontakt til controller og interagere med sceneview - jeg tænker batteriet er løbet tør
 
??
 
Jeg er ikke elektriker og kan ikke lige måle spændingen på hver siden af strømforsyning.
 
Alle gode tips til, hvem omkring Ringsted, der kan hjælpe mig videre, modtages med kyshånd.
(Og hvis I tror, der er strømforsyningen, har jeg så ret i, det godt kan fikses af en elektriker uden særlige ihc-kundskaber?)
Link til kommentar
Del på andre sites

8 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej

Slår automatsikringen selv fra, eller har du udkoblet den manuelt ?

Er det kun strømforsyningen der bliver forsynet fra den pågældende automatsikring ?

Jeg går ud fra du har et backup modul, som så kører installationen videre på batteriet, når automatsikringen er udkoblet. Dog synes jeg måske et par timer virker som lang tid for batteridrift, men jeg har jo aldrig prøvet det, og det afhænger jo også af installations størrelse ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
33 minutter siden, JohnDK skrev:

Hej

Slår automatsikringen selv fra, eller har du udkoblet den manuelt ?

Er det kun strømforsyningen der bliver forsynet fra den pågældende automatsikring ?

Jeg går ud fra du har et backup modul, som så kører installationen videre på batteriet, når automatsikringen er udkoblet. Dog synes jeg måske et par timer virker som lang tid for batteridrift, men jeg har jo aldrig prøvet det, og det afhænger jo også af installations størrelse ;-)

Automatsikringen slog selv fra. Da vi koblede den ind tilbage, virkede andet der er på sikringen igen. Kobler vi den ud nu manuelt og kobler den ind igen, virker alt andet stadigvæk - undtagen IHC.
 

Jeg tænker, det må være backup og batteri som gjorde at vi i en periode, stadig havde gang i controller. Nu er der hverken lys i dioderne dér eller på strømforsyningen.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg tænker også det er strømforsyningen, ud fra beskrivelsen omkring automatsikringen.

Dog tænker jeg måske at batteriet stadig virker, idet der var en periode på ~et par timer hvor IHC'en virkede. Nu virker det så ikke længere, da batteriet er fladt.

Umiddelbart vil det også være muligt at skifte både strømforsyning og batteri selv. For batteriet er det jo blot (+/-) der skal monteres. For strømforsyningen er det blot vigtigt at udkoble automatsikringen for ikke at få stød ;-) 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 27.8.2023 at 18:09 , Henning Pedersen skrev:

Det kunne godt være strømforsyningen der er defekt, og alt efter hvor gammel batteriet er, så kan den også være defekt. De holder normalt ca. 5 år.

Udskiftning af strømforsyningen og evt. batteri, kan foretages af enhver elektriker, det kræver intet kendskab til IHC.

Batteriet er klart ældre end 5 år. Faktisk tror jeg, det er 10 år gammelt. Men nu er der indtil videre en ny strømforsyning på vej - så ser vi.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
12 timer siden, JohnDK skrev:

Jeg tænker også det er strømforsyningen, ud fra beskrivelsen omkring automatsikringen.

Dog tænker jeg måske at batteriet stadig virker, idet der var en periode på ~et par timer hvor IHC'en virkede. Nu virker det så ikke længere, da batteriet er fladt.

Umiddelbart vil det også være muligt at skifte både strømforsyning og batteri selv. For batteriet er det jo blot (+/-) der skal monteres. For strømforsyningen er det blot vigtigt at udkoble automatsikringen for ikke at få stød ;-) 

Tak for hjælpen. Elektrikeren skifter strømforsyningen i løbet af ugen - så håber vi, batteriet stadig holder.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok