Hop til indhold
  • 0

IHC termostat rumføler


Gert Kjerslev
 Share

Spørgsmål

15 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Jeg har også efterspurgt udstyr til IHC som kunne benyttes i forbindelse med varmestyring, og har modtaget følgende svar:Vi kommer med en løsning til varmestyring med Rumfølere til IHC, og så kan du styre varmen med aktuatorer fra f.eks. Danfoss eller lign. Disse rumfølere er ikke i salg endnu, de bliver frigivet her i løbet af de næste par måneder. Rumfølerne kræver et svagsstrøms kabel i hvert rum med forbindelse til IHC-tavlenTil det svar spurgte jeg lidt nærmere ind til funktion / udformning, og fik følgende svar:Rumføleren er en Opus udførelse, det vil sige at den skal sidde monteret i en Opus dåse eller direkte på væg (dåsemontering ser pænest ud). Med hensyn til temperatur indstillingen så foregår det software mæssigt via din PC, der er ikke display eller justeringsmuligheder på komponenten, det er udelukkende en føler. God Jul til alle :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Gæst IBISystem.dk

Totalt skud i foden fra LK med denne form for termostat styring !!I deres Iver efter at komme på markdet med en varmestyring, glemmer de måske mest basale ting.Hvis de kommer på markedet med en "føler" til varmestyring, der ikke har nogen indstillingsmulighed direkte på produktet, skal kunden finde sig i følgende :Produktet skal placeres i en højde af 180cm over gulvProduktet må ikke sidde ved en dør eller vindueAltså kan de være at den skal sidde midt på en væg !Når vi så får de extreme pludselige kuldegrader, skal kunden gudhjælpe mig starte en PC op for at logge sig ind på IHC systemet for at skrue op for varmen ( tror det bliver lidt svært at forklare den kvindelige mm part i boligen)Med tanke på at det bliver solgt til NYBYG, hvor kunden ikke har noget valg, får kunden presset et varme styresystem ned i halsen, der ikke engang lever op til de samme ting som det billigste trådløse varmestyringssystem på markedet.Tror ikke en gang at der er tænkt på pumpe kontrol i deres løsning.Det ville have været mere troværdigt for LK, hvis de havde valgt at lave en samarbejdsløsning med f.eks Danfoss og deres trådløse system.Jeg tror personligt, udfra de oplysninger jeg har på deres "varmestyring" at det bliver op ad bakke, hvis de ikke rammer rigtigt første gang !Første skud bør indeholde1. Fornuftige softwareblokke2. Termostater i FUGA OG OPUS (1 modul)3. Termostater SKAL have indstillingsmulighed for et par grader op og ned (offset)4. Pumpekontrol, så der slukkes for pumpen, når ingen rum kalder på varme.Men lad os se deres bud op en løsning, men det bliver jo nok ikke til denne varmesæson :-(

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det er derfor jeg synes der bare skal føres 24V ud til dem, og så kan de få lov at overføre det hele trådløst, så har de også alle muligheder ;)Men jeg ved i hvertfald at jeg ikke kommer til at følge de retningslinjer for placeringen... De er da helt hen i vejret, selvom det jo er den optimale placering...Hvis det nu skal være rigtig intelligent, så sætter man magnetkontakter på alle vinduerne, og hvis de bliver åbnet i et rum i mere end f.eks 15 sekunder, så skruer den ned for varmen i det rum.Så begynder vi jo at tale om intelligens ;)Det vil jeg da i hvertfald overveje at lave hjemme hos mig, hvis de altså kommer med noget ordentlig varmestyring.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok