Hop til indhold
  • 0

Lys i gang tændes på tilfældige tryk


Rasmusbre
 Share

Spørgsmål

Hej alle

Jeg har lidt udfordringer med mit ganglys.

Mit system er fra 2008 og er wireless tryk med controllerinstallation.

Problemet er at lyset i gangen tænder og slukker som det skal på de valgte kontakter men aktiveres også, uden at der er et mønster, når andre tryk aktiveres eller deaktiveres i huset.

Det kan være lys i den anden ende af huset i soveværelset der ved tænd eller sluk aktiverer lys i gangen.

Lys i carport køre på timer og kan ved sluk også aktiverer det…

 

Jeg har kigget programmet igennem og ser er ikke noget her der skulle antyde at alle tryk har forbindelse til ganglyset, hvilket også ville have resulteret i et mere konsekvent og ensartet problem.

 

nogle der har oplevet lign. og/eller har gode råd til hvad det kan skyldes og hvordan det kan udbedres?

 

pft.

Rasmus

Link til kommentar
Del på andre sites

5 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Har du prøvet standard løsningerne med at genstarte controlleren o.s.v.?

Er lampe udtagne wireless eller forbundet til et output modul? Hvis det er wireless udtag fra 2008 og du har skiftet til LED pære kan du opleve det som du beskriver. LED er kun understøttet med HW ver 2. wireless lampeudtag og de kom først på marked noget senere end 2008.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hvis de berørte udgange er styret af fortrådet udgangsmodul burde årsagen være at du har en eller flere dobbelt konfigurationer på datalinie output(s). Med andre ord burde årsagen være at en eller flere udgange er konfigureret med samme datalinie og udgangsnummer. Det giver netop de oplevelser som du oplever. 
Du kan se i listen over dine outputs om  det er tilfældet. 
Mvh. Anders

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Tak for begge svar.

Jeg undersøgere det nærmere ud fra de inputs i har givet.

Jeg har en PDF fra Jemi.dk hvor min installation er dokumenteret, vil en af jer kunne hjælpe ud fra den? Er lidt i tvivl om den viser de udgange du @AndersBo nævner.

 

Jeg kan i hvertfald se at mine lampesteder er fortrådet - Det er mig bekendt kun i køkkenet jeg har en Wireless grundet efterfølgende ønske om lysdæmp fra de tidligere ejere.

 

 

IHC projekt dokumentation.pdf

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg kan ikke lige gennemskue Mikkel's rapport, så jeg tror det er bedre han svare på om der er flere lampeudtag på samme udgang. Det er noget nemmer at gennemskue via LK's standard rapporter, men de er noget besværlige at generer medmindre man har en god gammel windos xp PC.

Men det er korrekt at du jvf. Mikkel's rapport kun har et wireless lampe udtag.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok