Hop til indhold

KØB af brugt IHC visual1 kodetastatur


Smail
 Share

Recommended Posts

Hej,

Jeg søger lidt råd og meninger om et køb af to brugte IHC visual1 kodetastaturer. Sælger har taget disse ned fra sit hus. Et af tastaturene har sidet indenfor og et udenfor. Sælger har kun en kode som han ikke ved om er masterkoden. Sælger har kun brugt det ene til at komme ind og ud af huset.

Ved køb af disse, betyder det noget hvilket af tastaturerne har siddet indenfor og hvilket udenfor? Jeg tænker nu mere på rækkefølgen af disse i det elektriske netværk i huset.

Sælger vil af med begge for 500 kr og jeg ved ikke helt om jeg tør at tage risikoen ved at det måske ikke masterkoden jeg får og dermed ikke vil være i stand til at ændre koden fremadrettet.

Måtte jeg høre jeres meninger.

På forhånd tak.

Link til kommentar
Del på andre sites

Der er flere modeller af kodetastaturet. På det jeg har (har ikke været i brug i 5 år) er master koden 5 cifferet, og kan ikke bruges til at låse eller låse op med. De koder som kan bruges til at låse og låse op med er 4 cifrede. Du kan være heldig at master koden ikke er ændret, hvilket desværre ikke er helt unormalt.

Det gør ikke nogen forskel hvilken rækkefølge de bliver monteret i. Når der sættes strøm til vil det første tastatur overskrive koderne i de efterfølgende, incl master kode, men da de allerede har været monteret sammen bør de have samme koder allerede. Master koden kan dermed også resettes ved at monter et tastatur hvor man kender koden som det første i serie med dem hvor man ikke kender koden. Men pas på. Tastaturet man kender koden på, SKAL sidde først, ellers vil det få samme koder som dem man ikke kender koden på.

Hvis jeg var dig vil jeg forlange at få tastaturne til test før jeg betaler for dem.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok