Hop til indhold
  • 0

Programmering af touch til dimmer 400 UNI efter skift fra IHC Visual 1 til Visual 3


Jens Due
 Share

Spørgsmål

Hej Team
Jeg har skiftet min IHC Visual 1 Controller ud med en Visual 3 Controller.  Alle de simple kip-funktioner er programmeret, men jeg har problemer med dimmer 400 UNI.
I Visual 1 ser koden meget simple ud 'touch' sender til program-blok, som er til sluttet to output på dimmer:

 

Visual1Dimmer.jpg

Jeg syntes at koden i Visual 3 også er ret simple: 'touch' forbundet til program-blok, og de to output på dimmer er tilsluttet en uniDimmer funktion. 

Det som virker:
Kort tryk tænder og slukker lys (alt er godt).
Langt tryk dimmer ikke når lyset er tændt... lyset slukker :-/
Langt tryk når lyset er slukket ->tænder lyset, og begynder at dimmer op (og ned) ... næsten godt.

Programmet:
Visual3Dimmer400.jpg
Hvad gør jeg forkert?  
Jeg syntes jeg bruger de rigtige komponenter: 1.2.02.c og UniDimmer touch :-/

mvh Jens Due

 

Link til kommentar
Del på andre sites

2 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Det ser rigtigt ud, har du evt. andre forbindelser på dine tryk og udgange, og ingen af de øvrige indgange er ON. Ses i serviceview.

P.S. Når du ændre navnet på funktionsblokken, kan det være en god ide at beholde cifrene, det gør det nemmere af finde den præcise funktionsblok igen. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
23 timer siden, Jens Due skrev:

Hej Team
Jeg har skiftet min IHC Visual 1 Controller ud med en Visual 3 Controller.  Alle de simple kip-funktioner er programmeret, men jeg har problemer med dimmer 400 UNI.
I Visual 1 ser koden meget simple ud 'touch' sender til program-blok, som er til sluttet to output på dimmer:

 

Visual1Dimmer.jpg

Jeg syntes at koden i Visual 3 også er ret simple: 'touch' forbundet til program-blok, og de to output på dimmer er tilsluttet en uniDimmer funktion. 

Det som virker:
Kort tryk tænder og slukker lys (alt er godt).
Langt tryk dimmer ikke når lyset er tændt... lyset slukker :-/
Langt tryk når lyset er slukket ->tænder lyset, og begynder at dimmer op (og ned) ... næsten godt.

Programmet:
Visual3Dimmer400.jpg
Hvad gør jeg forkert?  
Jeg syntes jeg bruger de rigtige komponenter: 1.2.02.c og UniDimmer touch :-/

mvh Jens Due

 

Hej Jens

Din lysdæmper skal ændres til 2-tast betjening. Det er derfor at du oplever det du gør. Den funktionsblok du benytter skifter nemlig mellem regulering på to udgange - tryk F1 og du kan læse mere i hjælpefilen. 
Din nuværende mode i lysdæmper betragter kun klemme 1 som regulering og klemme 2 til sluk.
Mvh. Anders

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok