Hop til indhold
  • 0

Ingen kontakt?


prebsi
 Share

Spørgsmål

Jeg har IHC Visual 1.32, og har ikke haft problemer før. Nu kan jeg pludselig ikke få kontakt til eltavlel. Er forbundet til eltavlen via kabel til min stationære pc, com indgang. Kommer med vedhæftede fejlbesked.

Normalt har jeg ikke stikket siddende i eltavlen, bortset fra når jeg skal ind og programmere et eller andet. Når jeg sætter stikket i eltavlen nu blinker den grønne lampe fortsat. Plejer at blive fast grøn, som bevis på at der er forbindelse. Jeg er usikker på om det er kontrolleren eller pcèn det er galt med. Eller noget helt tredje.

Hvad kan være galt - og forslag til løsning?

ihc fejlbesked.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

7 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
3 timer siden, prebsi skrev:

Jeg har IHC Visual 1.32, og har ikke haft problemer før. Nu kan jeg pludselig ikke få kontakt til eltavlel. Er forbundet til eltavlen via kabel til min stationære pc, com indgang. Kommer med vedhæftede fejlbesked.

Normalt har jeg ikke stikket siddende i eltavlen, bortset fra når jeg skal ind og programmere et eller andet. Når jeg sætter stikket i eltavlen nu blinker den grønne lampe fortsat. Plejer at blive fast grøn, som bevis på at der er forbindelse. Jeg er usikker på om det er kontrolleren eller pcèn det er galt med. Eller noget helt tredje.

Hvad kan være galt - og forslag til løsning?

ihc fejlbesked.jpg

Er det term/dos? Bliver helt i tvivl.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

term/dos? I starten - 25 år siden - hed det vist term-IHC, men fik opgraderet for mange år siden til visual 1,32, og det har som sagt virket lige siden - indtil nu. Men jeg mistænker selv mest at det er min pc, der afviser forbindelsen. Kan se når jeg sætter stikket i eltavlen og begynder at uploade til controlleren, at den grønne lampe begynder at blinke hurtigere - men efter et lille stykke tid kommer så fejlkoden som vist. Forbindelse er via det 9-polede seriel stik både ud af controlleren og ind i pcèn. Sådan en indgang har jeg ikke på min bærbare, men kan måske bruge USB i stedet (dvs 9-polet seriel ud af controlleren og usb ind i pcèn?)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, prebsi skrev:

term/dos? I starten - 25 år siden - hed det vist term-IHC, men fik opgraderet for mange år siden til visual 1,32, og det har som sagt virket lige siden - indtil nu. Men jeg mistænker selv mest at det er min pc, der afviser forbindelsen. Kan se når jeg sætter stikket i eltavlen og begynder at uploade til controlleren, at den grønne lampe begynder at blinke hurtigere - men efter et lille stykke tid kommer så fejlkoden som vist. Forbindelse er via det 9-polede seriel stik både ud af controlleren og ind i pcèn. Sådan en indgang har jeg ikke på min bærbare, men kan måske bruge USB i stedet (dvs 9-polet seriel ud af controlleren og usb ind i pcèn?)

Det er den gamle version hvis du bruger 9 polet seriel stik - så kan jeg ikke rigtig hjælpe dig - beklager

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ok tak alligevel. Men den gamle version af hvad? Controlleren? Burde jeg ikke kunne sætte et kabel med seriel stik ind i controlleren, og så usb i den anden ende ind i min bærbare? Selv om det er "den gamle version" har den jo virket hidtil, så forstår ikke hvorfor den lige pludselig ikke skulle kunne virke mere.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ja det lyder som en Visual 1 conroller.

Hvis der er hul igennem og du kan kommunikere “lidt” men ikke sende projekt og får fejl, så er der hul igennem og skift til en USB-RS232 løsning vil nok ikke hjælpe.

Et er du får fejlen, men er det fordi du vil loade et nyt projekt ? Har du lavet ændringer ? Hvilke ?

Har du prøvet forfra ? Altså hente projektet igen ? 
Lydder til at være et issue med selve controllere, så det vil være lidt “risky” at anbefale du skal prøve at loade et tomt projekt til controllere. For hvis det virker (og fejler) ja så står du jo med noget der slet ikke virker. For går ud fra alt egentlig virker som det skal mht lys, kontakter mm.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ja alt i huset virker. Og det jeg ville var bare at ændre fra sommer til vintertid, altså selve uret i opsætningen, som jeg gør 2 gange om året naturligvis. Nu ser jeg lige, at uret faktisk ER skiftet til vintertid, så det er altså lykkedes p et eller andet tidspunkt i processen. Så det betyder at der faktisk ikke er nogen ændring, når jeg uploader nu. Måske derfor den giver fejl? Men anyway - nok bedst bare at lade den være nu, hvor alt jo faktisk står som det skal, også uret. Så må vi se når jeg skal skifte tilbage til sommertid. 

20221203_143559.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Du har ikke behov for manuel indstilling af sommer/vintertid hvis du indsætter tilhørende funktionsblok til det. Kan ikke FB nummeret - men den ligger i Visual 1.32 FB biblioteket. Alternativt kan du i stedet benytte den frontmonterede modeselect knap til formålet som i de gamle DOS controllere. (Du har modeselect A/B som hændelse i FB opbygning)

Mvh. Anders

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok