Hop til indhold
  • 0

Manglende dimmer funktion efter skift af batteri i IHC Wireless 4-tast tryk


Martin Poulsen
 Share

Spørgsmål

Hej, 

Først mange tak for et super forum - som "nyudklækket" IHC ejer er det guld værd. Har forsøgt at placere tråden efter hvad jeg formoder er det korrekte sub-forum.   

Jeg håber, at der er nogen der kan komme med input til løsningen af det problem, som jeg er rendt i, efter udskiftning af batteriet i det ene af vores trådløse 4-tast tryk. Trykket styre fire forskellige LED-lyskilder i forskellige rum, hvoraf de tre er indbyggede loftspots og det sidste et lampested. De tre af funktionerne fungere umiddelbart uden problemer. Der hvor jeg oplever udfordringen, er når jeg ønsker at tænde samt dæmpe lyset op/ned på de loftspots, som er installeret i vores soveværelse. De vil ingen ting! 

I forhold til installationen, så har jeg fundet frem til at følgende HW/FW skulle være installeret i tavlen: 

  • LK IHC Visual Controller/Viewer type 820BA400 m. FW v. 2.7.132 og HW v. 6.1 
  • LK IHC Dimmer 350 CR 
  • LK IHC Output 230 

Jeg har haft min PC tilsluttet via USB forbindelsen og hentet det eksisterende program ind i Visual samt ServiceView for at køre hhv. offline og online simulering. Under online simuleringen, har jeg forsøgt at lade inputtet fra 4-tast trykket gå "højt" i selve softwaren og kan også se, at dette sætter udgangene til dimmeren - der sker dog intet, hvad angår at få lys i selv spotsene. Jeg har vedhæftet et skærmprint for hhv. OFF og ON for det pågældende tryk. Det skal også siges, at jeg ikke kan sætte udgangen "høj" fra 4-tast trykket hvilket jo kunne indikere et manglende link? Jeg har dog kontrollet alle de IHC Wireless komponenter der er installationen, og disse skulle være forbundet - se statusudskrift i vedhæftet. 

Er der nogen der har oplevet noget lignende og som måske kan pege mig i den rigtige retning, hvad angår en løsning? Kunne det måske være en hardware fejl? 

På forhånd mange tak! 


249503650_Sovevrelse-OFF.thumb.jpg.ea0de070adc4e51fa0946683c9200114.jpg270107251_Sovevrelse-ON.thumb.jpg.14423b273d83f3acb4a8a08926a34a65.jpgScreenshot_1.jpg.5e0a4d193af7eb1189b3bc41b68d4b5c.jpg
Venlige hilsner, Martin. 

Link til kommentar
Del på andre sites

13 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Lyskilderne bør være OK, men jeg kan da få testet dette først inden jeg går videre. Fandt lige manualen for 350 CR dimmeren og kan se de forskellige måder den kan fortrådes på. Mit bud er, at dette diagram må gælde for min installation: 
1317359114_350CRdiagram.jpg.043b805b4a1db62dfa52bd9dfcbd6b9e.jpg1180066048_350CRbenvnelser.jpg.c881de5a06845dc8be42fa44c42fb3df.jpg

Så hvis jeg måler 24V imellem klemme 1 og 2 samt 2 og 3 så burde jeg vel også måle 230V imellem L og N? 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

1 og 2, ja. Det er ikke sikkert 3 er brugt.

230v skal være permanent mellem L og N. Klemmen nederst venstre er fasen ud til lampen. Er ikke sikker på hvilken spænding du skal måle her, men der skal være noget når dæmperen er tændt.

men vær opmærksom på det nok mest held at det har virket, da den ikke officielt fungerer med led eller sparepære.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Okay, jeg prøver at måle på det en af de kommende dage. 

Ja, jeg er klar over at de ikke er designet til LED lyskilder, men umiddelbart fungere det OK de andre steder i huset - og har også gjort det her, indtil for nylig. Pudsigt at det er i forbindelse med et batteriskifte, at jeg opdager fejlen. 

Tak for input og god aften! 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok