Hop til indhold
  • 0

Cirkulær reference


Lofterpalle
 Share

Spørgsmål

Hej

Jeg er ret frustreret lige nu - prøvede at programmere en ændring til udv. lys med IHC dimmer, brugte scenarie, og fik en cirkulær reference A.

image.png.f9c2ccbd407c3ff2b71cd9c60690cf5f.png

Igen idag da jeg skulle trække en ledning fra måler til et input modul, så fik jeg endnu en cirkulær reference A. - I pulsopsamling blok kan jeg se at puls skifter mellem on/off, men der kommer ikke nogle målinger?  (Kan man ikke bruge SO (+/-) fra Bimåler og fra Bimåler til input samtidigt? - tænkte det var smart at se målingerne på controller og input stemte overens?)

Har brugt sort som "0" og blå som "+"  på input modul - præcis samme montering som på SO indgang i controller.

Hvordan udelukker jeg fejl ligger i mit program eller det skyldes mine ændringer? 

Jeg kan ikke finde fejlen i mit program. (Og jeg har i længere tid haft support fra LK, der ikke mener controller fejler noget)

Link til kommentar
Del på andre sites

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
34 minutter siden, Lars1 skrev:

Prøv lige at checke datoen på din cirkulære reference fejl. Medmindre tiden på din controller er helt hen i skoven, så er det en MEGET gammel fejl. Fejl bliver liggene i serviceview indtil du clear loggen. Højre klik på log entriet og vælg slet loggen.

Det har jeg også gjort, men det er stadig en gåde for mig som ingen har kunne svare mig på.

Når controller er gået i fejltilstand, og kan ikke kommer ud af fejltilstand før du lægger et tomt projekt op. Ved opstart og indlæsning af projekter igen dukker den cirkulær reference op i loggen. Dato ikke nogen mening. Kan ikke se hvad jeg kan bruge den til - og vigtigt er jeg kan ikke se hvad fejlen skyldes som jeg skulle have lavet? - især fordi jeg nødt til at linke alle mine wireles komponenter igen efter en reset.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Med en visual 3 controller burde du kunne bruge rebuild funktionen, så du slipper for at genlinke wireless enheder efter en reset.

Cirkulære reference fejlen kan jeg ikke forklare, men hvis den kun dukker op i forbindelse med en reset vil jeg ikke bekymre mig for meget over den. Datoen kan evt. skyldes at controlleren ikke har fået opdateret tiden på det tidspunkt hvor fejlen opstår og dermed er default tidspunktet i controlleren. Hvis du vil teste det, så prøv at slette NTP opsætningen i din IHC controller og efterfølgende reset den. Så skulle du gerne se default tiden.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
8 timer siden, Lars1 skrev:

Cirkulære reference fejlen kan jeg ikke forklare, men hvis den kun dukker op i forbindelse med en reset vil jeg ikke bekymre mig for meget over den. Datoen kan evt. skyldes at controlleren ikke har fået opdateret tiden på det tidspunkt hvor fejlen opstår og dermed er default tidspunktet i controlleren. Hvis du vil teste det, så prøv at slette NTP opsætningen i din IHC controller og efterfølgende reset den. Så skulle du gerne se default tiden.

At gendanne fra SD kort hjalp mig ikke. Undre mig over i ikke har været ude for en controller der gik i fejltilstand? Hvad gjorde i så? 

Der noget der siger mig der er en fejl i programmet, men jeg kan ikke finde den. Havde support på fra LK for 1 mdr. siden og der fandt de to fejl som jeg skulle prøve at rette. Det så ud til at virke nu indtil igår. Spekulerer på om der er flere fejl? 

Det er også derfor jeg spørger så meget lige nu i andre tråde for at være sikker på jeg ikke laver fejl i referencer.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Såvidt jeg husker opstår en cirkulær reference når du linker FB'er således at de kalder hinanden og dermed kan danne et event loop. Jeg mener der bliver checket for dette inden du oploader et program i de nyer versioner af Visual, men er ikke 100% sikker.

De eneste tidpunkter jeg har haft en controller, som er gået i fejltilstand var under firmware update af en HW 6.2 controller, samt vist en enkelt gang hvor det genstartede uprovokeret. Men det var med firmware 2.7.199 eller noget i den stil.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, Lars1 skrev:

De eneste tidpunkter jeg har haft en controller, som er gået i fejltilstand var under firmware update af en HW 6.2 controller, samt vist en enkelt gang hvor det genstartede uprovokeret. Men det var med firmware 2.7.199 eller noget i den stil.

Jeg har haft så mange af dem, at jeg synes det er utroligt. Nogle gange går der lang tid hvor det går fint med indlæsning og opdatering i controller - alt er godt. 
Og en lille ændring som feks. justering af efterløb på en PIR kan få den til at gå i fejltilstand. - det er træls. 

På et tidspunkt tænkte jeg det kunne være controller der var noget galt med - Man jeg kan ikke bevise det for LK.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok