Hop til indhold
  • 0

Kan ikke komme i kontakt med controller


Lennarth Smed
 Share

Spørgsmål

HejJeg er rendt ind i et problem med min installation, jeg har lige fået skiftet min controller ud til en med viewer og det skift gik uden problemer (gjort af en elektrikker). Efter følgende gik elektrikkeren ind i controlleren fra hans bærebar comp. uden problemer.Jeg giver her under en liste over de ting jeg har prøvet.Jeg ved hvad min ip adresse er så da jeg selv har skrevet den! :DJeg kan sende og hente projekter til controlleren via visual!Jeg kan oprette projekter i scenedesign!Jeg kan ikke komme ind i administratoren via LAN eller usb!Jeg har rettet host filen i windows til den korrekte IP (som var den samme som før)Jeg har prøvet at slette IP adressen i host filen.Jeg kan se controlleren via internetter og se serviceview.Er der noget jeg har overset? Kom gerne med input til hvordan jeg kommer i kontakt med mit hus!!

Link til kommentar
Del på andre sites

16 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

McenterFreak skrev:

Prøv midlertidigt at disable din firewall (husk at enable den igen!)Hvis det så virker. så ved du at det er et firewall problem
Hvis det er et firewall problem er det så ikke underligt at jeg heller ikke kan komme i kontakt via usb kabel? Jeg har endda prøvet at hive LAN stikke ud samtidig!.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Smed skrev:

McenterFreak skrev:
Prøv midlertidigt at disable din firewall (husk at enable den igen!)Hvis det så virker. så ved du at det er et firewall problem
Hvis det er et firewall problem er det så ikke underligt at jeg heller ikke kan komme i kontakt via usb kabel? Jeg har endda prøvet at hive LAN stikke ud samtidig!.
Jeg forstår ikke rigtig hvorfor du spørger om råd, når du så ikke vil prøve det som der foreslås.Jeg siger ikke det er FireWallen der er problemet, men i 99% af de tilfælde jeg oplever at man ikke "kan komme på" et eller andet, så er det FireWallen der blokerer.Alt der hedder kontakt til din controller går via en Java Virtual Machine, som kører i din browser, og den overvåges af din FireWall, uanset hvad der fysisk forbinder dig til contolleren
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Jeg har prøvet at slå firewallen fra, det gave heller ikke noget resultat. Jeg har prøvet at ping adressen og får svar igen.. Jeg forstår det ikke..Jeg har prøvet fra den stationære computer og den bærbare, uden held.. Det jeg ikke forstår er at installatøren ikke havde problemer med at komme i kontakt med den.Jeg bruger Kaspersky antivirus og firewall hvis det er til nogen hjælp på den stationære og Symantic på den bærebare (arbejde)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hvis dú er 100% sikker på at Firewallen er slået fra, så tror jeg at det er nødvendigt at resette Controlleren. Det ved jeg ikke om man kan uden at have adgang til den via USB, som du ikke kan komme på med heller. Har du prøvet at installere den USB fix som ligger hos LK: http://www.lk.dk/download/software/USB_driver_v2.1_LK_DK_setup.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

McenterFreak skrev:

Hvis dú er 100% sikker på at Firewallen er slået fra, så tror jeg at det er nødvendigt at resette Controlleren. Det ved jeg ikke om man kan uden at have adgang til den via USB, som du ikke kan komme på med heller. Har du prøvet at installere den USB fix som ligger hos LK: http://www.lk.dk/download/software/USB_driver_v2.1_LK_DK_setup.zip
Jeg har prøvet usb updaten, men den fortæller mig at det er en gammel version i forhold til den som controlleren har, skal den installeres?
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

kan du ikke komme ind i java og slette cashen, da du derved tvinger JAVA til at indlæse en ny version af aplet istedet for at bruge den der ligger i javaen nu...........?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Smed skrev:

McenterFreak skrev:
Hvis dú er 100% sikker på at Firewallen er slået fra, så tror jeg at det er nødvendigt at resette Controlleren. Det ved jeg ikke om man kan uden at have adgang til den via USB, som du ikke kan komme på med heller. Har du prøvet at installere den USB fix som ligger hos LK: http://www.lk.dk/download/software/USB_driver_v2.1_LK_DK_setup.zip
Jeg har prøvet usb updaten, men den fortæller mig at det er en gammel version i forhold til den som controlleren har, skal den installeres?
Jeg ved godt at jeg ikke har bidraget med en løsning, men er du kommet videre?
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Jeg ved godt at jeg ikke har bidraget med en løsning, men er du kommet videre?
Ja, jeg er netop kommet i kontakt med kontrolleren, men ikke med nogle af de råd herinde fra :ohmy: Jeg fik den smarte idé at installere administrator programmet fra min v. 2.1 CD og vupti så var den der.Jeg kan stadig ikke komme ind via LAN eller usb :angry:Så jeg vil kontakt min installatør og konfrontere ham med det.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Smed skrev:

Jeg ved godt at jeg ikke har bidraget med en løsning, men er du kommet videre?
Ja, jeg er netop kommet i kontakt med kontrolleren, men ikke med nogle af de råd herinde fra :ohmy: Jeg fik den smarte idé at installere administrator programmet fra min v. 2.1 CD og vupti så var den der.Jeg kan stadig ikke komme ind via LAN eller usb :angry:Så jeg vil kontakt min installatør og konfrontere ham med det.
Nu fik jeg nøjagtig samme problem som dig, og jeg har fundet ud af hvorfor: Forkert port. Når man kriver adressen f.eks. 192.168.1.254 så er default port 80Men hvis controlleren har fået et andet portnummer, så skal man skrive 192.168.1.254:yy hvor yy er portnummeret. Men hvis man ikke kender portnummeret er det vanskeligt. Men så valgte jeg at bruge dit trick med at installere 2.1 softwaren. Den bruger ikke portnummeret så der kan man gå ind og aflæse portnummeret. Hvis man ændrer det skal man huske at genstarte controlleren
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg havde samme problem, da jeg kom i tanke om at jeg havde ændret porten til controlleren fra 80->81 (grundet noget webserver og andet sjov, men det er en anden historie).Jeg kunne ikke komme i kontakt med controlleren over IP eller USB, men kunne dog godt pinge.Tjek med din elektriker om han har ændret http porten, det bevirker også at du skal skrive :"port" efter USB ex. http://usb:81.Med Venlig HilsenJulian // DELCO

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Julian skrev:

Jeg havde samme problem, da jeg kom i tanke om at jeg havde ændret porten til controlleren fra 80->81 (grundet noget webserver og andet sjov, men det er en anden historie).Jeg kunne ikke komme i kontakt med controlleren over IP eller USB, men kunne dog godt pinge.Tjek med din elektriker om han har ændret http porten, det bevirker også at du skal skrive :"port" efter USB ex. http://usb:81.Med Venlig HilsenJulian // DELCO
Det er en næsten 5 måneder gammel tråd du svarer på, og den forige svarer skriver det samme som du skriver, så mon ikke spørgeren har fået "hul igennem"
Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok