Hop til indhold
  • 0

IHC FUGA PIR 24V opfører sig mærkeligt


Jens Ostenfeld
 Share

Spørgsmål

Jeg er ved at tilføje ny pir af typen IHC FUGA PIR 24V (elnr. 1024001071) til min installation.

PIR'ens udgang sættes til sin egen indgang på et inputmodul, og bringes til funktion i programmet med funktionsblok 1.4.03c.

Efter at have kørt simuleringer, der viser at programmet virker, konstaterer jeg at lyset nu står tændt hele tiden.

Med et måleinstrument måler jeg på PIR'ens udgang, og kan se, at udgangen er 0V med undtagen regelmæssigt ca. hvert halve minut hvor udgangen kortvarigt går høj. Dette uden aktivitet foran PIR'en.

Så jeg forstår godt hvorfor lyset står tændt, men jeg havde forventet, at PIR'ens udgang ville stå på 24V uden aktivitet, og så gå på 0V ved aktivitet - med andre ord: Er den PIR i stykker, eller er en meget lang kalibreringsperiode, eller hvordan?

PIR'en reagerer ved tilslutning ved at blinke grønt i ca. 10 min. og går derefter ud - hvorefter den lægger sig på 0V med 24V pulser hvert halve minut. Og det gør den både på indstilling A og B.

Mvh Jens

 

Link til kommentar
Del på andre sites

5 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej Henning

Enig, der kunne jo godt sidde noget andet på linjen.

Lederen er nu pillet af på sensoren, så sensoren kun har 0 og 24v, men ved måling direkte på udgangen på sensoren laver den den samme 0v i ca. et halvt minut og en kortvarig 24v puls. Den reagerer slet ikke på bevægelser.

Så jeg prøver at bestille en ny PIR sensor.

Mvh Jens

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
On 6/12/2022 at 10:06 PM, Jens Ostenfeld said:

Lederen er nu pillet af på sensoren, så sensoren kun har 0 og 24v, men ved måling direkte på udgangen på sensoren laver den den samme 0v i ca. et halvt minut og en kortvarig 24v puls. Den reagerer slet ikke på bevægelser.

Bare lige en tilføjelse: Når der ikke er aktivitet er der ingen spænding på udgangen på PIR'en - basalt set er udgangen ikke forbundet til noget i PIR'en når der ikke er aktivitet. Men dit IHC input modul trækker indgangen op på 24V.

Når der er aktivitet så "forbindes" udgangen PIR'en til 0V indgangen på PIR'en.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok