Hop til indhold
  • 0

IHC basic på "normal" lan


emsedk
 Share

Spørgsmål

Hej alle,

 

Vi overtager et hus 1. august, hvor der er IHC installation. I forlængelse af overtagelsen kommer der sikkert en masse spørgsmål :)

Det første der dukker op er, at ejerne har valgt at lave almindelig lan, istedet for ihc net basic - hvilket giver rigtig god mening.

Dog vil vi gerne have flow tv (dvs. kabel tv fra Yousee) når vi flytter ind. Mit spørgsmål er så om jeg købe en IHC net Basic Fordelingsenhed, og herfra så patche ud til de 2 stik hvor jeg vil have kabelTV kørende?

VH

Morten

Link til kommentar
Del på andre sites

2 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hvorvidt du kan køre TV signal i LAN kablerne afhænger af kablernes kvalitet. De skal være skærmet og godkendt til 700Mhz. Er de det kan du godt patche fra en IHC net basic boks via LAN kablerne.

Hvis det er alm. skærmede CAT 6 eller 7 kabler, kan du sandsynligvis også køre TV signal i LAN kablerne selvom de ikke overholder ovennævnte standard, men er det uskærmede CAT5 kabler er chancen lille.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
On 7/16/2021 at 8:50 PM, Lars1 said:

Hvorvidt du kan køre TV signal i LAN kablerne afhænger af kablernes kvalitet. De skal være skærmet og godkendt til 700Mhz. Er de det kan du godt patche fra en IHC net basic boks via LAN kablerne.

Hvis det er alm. skærmede CAT 6 eller 7 kabler, kan du sandsynligvis også køre TV signal i LAN kablerne selvom de ikke overholder ovennævnte standard, men er det uskærmede CAT5 kabler er chancen lille.

Tak Lars, jeg må lige se på kablerne når vi overtager huset - og så prøve mig frem :)

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok