Hop til indhold
  • 0

Spærring af PIR med 2-tryk med LED


DRK_KBH
 Share

Spørgsmål

Hej Users

På 1. sal har vi et kontor der ligger i en mellemgang.

Lyset i mellemgangen/kontor aktiveres med PIR og tryk. Alt er tænde i den timertid jeg har sat.

Problemet er når man sidder og arbejder i kontoret (mellemgangen) så vil jeg gerne "tvinge" lyset tændt ved at trykke på én knap. Altså "spærre" PIR funktionen. Når jeg ønsker at ophæve spærringen trykker jer igen. For at kunne se spærringen har jeg installeret et 2-tryk med LED.

Jeg kan bare ikke få det til at virke. Der skal vel være noget der "holder" spærringen ind til jeg afstiller ved et nyt touch.

Der skal lige siges at PIR nu styrer; Kontor, gang og trappe lys. Jeg behøver ikke at alle tre tændt når "Spærring" er aktiv. Der er ingen grund til at trappe lyset er tændt hele dagen.

Vedhæftet er mit forsøg på at få det til at virke.

Kan nogen se hvad jeg gør forkert eller mangler?

På forhånd tak.

Dan

IHC 2-tryk med LED.JPG

Link til kommentar
Del på andre sites

2 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Den indgang til spærring, er til et stående signal. Derfor er den kun spærret så længe du holder dit tryk inde.

En nem måde at lave det på, hvis du ikke vil ud i at lave funktionsblokken om, kunne være at skyde en kip-fb. imellem. Det kunne eksempelvis være fb 1.1.06. Her fører du dit tryk ind på indgangen, og trækker udgangen op på spærring. Udgangen fra kip-fb. fører du ligeledes til din diode i trykket. Så burde det virke.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
53 minutter siden, TorbenSørensen skrev:

Den indgang til spærring, er til et stående signal. Derfor er den kun spærret så længe du holder dit tryk inde.

En nem måde at lave det på, hvis du ikke vil ud i at lave funktionsblokken om, kunne være at skyde en kip-fb. imellem. Det kunne eksempelvis være fb 1.1.06. Her fører du dit tryk ind på indgangen, og trækker udgangen op på spærring. Udgangen fra kip-fb. fører du ligeledes til din diode i trykket. Så burde det virke.

Hej Torben

Mange tak for hurtigt og godt svar. Det virker i første hug. Fedt! Tak! 

Mvh

Dan

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok