Hop til indhold
  • 0

Problemer med unidimmere..


Christian Hansen
 Share

Spørgsmål

Hej..Jeg har et nyt hus med 11 stk. unidimmer 300. Til en start har 2 af dem ikke virket, da jeg fik testet det hele ved installationens afslutning.Jeg har haft 6 dimmere ud af 11 til at køre fra start af til nu (et lille års tid). Eftersom der nu skal lamper op de forskellige steder, skal man jo til at tage dimmerne i brug, hvilket de ikke har været siden testen. Her opstår problemerne så, i det de ikke virker. Jeg har været ude for flere der kun måler 50 Volt, når jeg måler ml. nullen og lampeledningen på dimmeren. Og har prøvet at tvangsstyre dem via. "serviceview", men ligeledes hjælper det. Og de øvrige som ikke har virket, har bare ikke givet nogen spænding på udgangen. Grunden til jeg "tror" de er defekte, er at jeg har byttet dem ud med nogle tilsvarende dimmere, hvor lyset så virkede.. - Kan jeg have lavet monteret noget forkert eller nogen der kan komme med et bud??- Er det fordi de ikke har været i brug i langt tid??Det ret belastende at tingene ikke virker nu, eftersom de Har virket.. Håber på lidt hjælp.. På forhånd tak.

Link til kommentar
Del på andre sites

8 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Jeg ville anvende UNOTECH dimmere istedet for, virker HVER gang...hvis belastningen er over 250WattEllers ville jeg anvende Wireless dimmere, da et et digitalt IHC system er at fortrække.Spændt på at se, hvornår at disse "gamle" analoge dimmer går af markedet og markedet er rent wirelessSamme sec LK vælger at lave/frigive en wireless dimmer på 400W, så dør salget da helt på den gamle fortrådet model.....

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

IBIT skrev:

Jeg ville anvende UNOTECH dimmere istedet for, virker HVER gang...hvis belastningen er over 250WattEllers ville jeg anvende Wireless dimmere, da et et digitalt IHC system er at fortrække.Spændt på at se, hvornår at disse "gamle" analoge dimmer går af markedet og markedet er rent wirelessSamme sec LK vælger at lave/frigive en wireless dimmer på 400W, så dør salget da helt på den gamle fortrådet model.....
Helt enig i at ved belastninger under 250W er wireless dimmer vejen frem. Om unotech's virker hver gang ved jeg ikke. Jeg har da måtte bytte en:) (Det er selvfølgelig ingenting i forhold til det antal Uni300 jeg har måttet bytte). Jeg har også et problem med Unotech's M/LCR model, som du åske kunne kende til. Jeg bruger altid scenarier (dag/nat) til at tænde lysdæmperen. Når jeg tænder den via scenarie 1, er det ligesom den låser sig fast i 1-2 minutter eller 5-6 tryk (jeg har endnu ikke fået identificeret om det er tid eller tryk der gør sig gældende), hvor man ikke kan regulere på styrken. Det sjove er så at problemet ikke er der når jeg tænder den via scenarieindgang 2.Mht kraftigere wireless dimmere spurgte jeg sælgeren fra LK sidste gang han var i huset (jeg arbejder hos af de større elgrossister), om der var noget på vej. Han sagde, i vanlig LK hemmelighedskræmmeri stil, at det kunne man da ikke helt udelukke.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

LOL, LK har da altid noget på vej...Nordic light har f.eks været på vej i 5ÅR.....:-)LK er og bliver idag kun et salgsselskab eller et "Brand" om man vil....nej jeg kender ikke din fejl på MLCL modellen, men ring til henrik fra UNOTECH, han er skarp på disse "fejl"....:-)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

IBIT skrev:

LOL, LK har da altid noget på vej...Nordic light har f.eks været på vej i 5ÅR.....:-)LK er og bliver idag kun et salgsselskab eller et "Brand" om man vil....nej jeg kender ikke din fejl på MLCL modellen, men ring til henrik fra UNOTECH, han er skarp på disse "fejl"....:-)
Jeg ved godt at vi er på vej lidt off topic her, men Nordic Light? Hvad er det? Er det noget LK er involveret i?Indtil videre producerer og udvikler LK stadigvæk produkter i danmark. Alt fuga, opus og en del af det øvrige program bliver produceret i Ringsted, og i Ballerup sidder der en helt udviklingsafdeling og udvikler på bl.a. IHC og komponenter til det danske marked. Ellers er det sket rigtig meget inden for de sidste par måneder, hvis jeg tager fejl.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

claus82 skrev:

IBIT skrev:
LOL, LK har da altid noget på vej...Nordic light har f.eks været på vej i 5ÅR.....:-)LK er og bliver idag kun et salgsselskab eller et "Brand" om man vil....nej jeg kender ikke din fejl på MLCL modellen, men ring til henrik fra UNOTECH, han er skarp på disse "fejl"....:-)
Jeg ved godt at vi er på vej lidt off topic her, men Nordic Light? Hvad er det? Er det noget LK er involveret i?Indtil videre producerer og udvikler LK stadigvæk produkter i danmark. Alt fuga, opus og en del af det øvrige program bliver produceret i Ringsted, og i Ballerup sidder der en helt udviklingsafdeling og udvikler på bl.a. IHC og komponenter til det danske marked. Ellers er det sket rigtig meget inden for de sidste par måneder, hvis jeg tager fejl.
En hel "udviklingafd" siger du - alle deres stjernespillere er jo overgåettil andre klubber OG IHC er et utroligt lille marked i det store Schneider spil....Om der kommer en ny dimmer, aner jeg ikke, men jeg håber da på det.....:-)Eller om der er en ANDEN producent, der syntes at det kunne være smart med en ny wireless dimmer på 500W......:-)Markedet er da klar til det.....:-)Du er godt ind i tingene, men jeg talte ikke om OPUS eller FUGA, kun IHCog det er da underligt at selv helt alm produkter som en 1 pol afbryderkan gå i rest - helt ærligt - come ONeller at man pludselig ikke kan få den "STORE" controller i i mrd fra ProducentenDET tyder da på at der er en lang leadtime fra produktion til salgsledog det er jo ikke fra Ringsted at fejlen opstår.....
Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok