Hop til indhold
  • 0

IHC-anlæg - fejl i timere


Soeren65
 Share

Spørgsmål

I aftes observerede jeg at udelyset ikke slukkede som programmeret kl. 23:00 og undrede mig samtidig over at det PIR-styrede lys på vores badeværelse ikke slukkede efter de programmerede 3 minutter uden aktivitet. Prøvede derfor først at genuploade programmet til controller uden resultat, og derefter at slukke al strøm herunder til IHC, og genstarte. Lys på badeværelse forbliver fortsat tændt.

Har to andre PIR-styrede lampesteder som stadig fungerer, og forskellen på badeværelset og de andre er, at der på badeværelset er en ur-styret funktion således at et lampested ikke tænder mellem 00:01 og 08:00. Derfor mistænker jeg at dette hænger sammen med IHC-controllerens timer-/urfunktion.

 

Nogen som har tips til hvad det kan være? Umiddelbart lyder det for mig til at være en HW-fejl i controlleren (Visual controller 820BA400 HW 6.1 FW 2.7.220)

Link til kommentar
Del på andre sites

4 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Tak Lars. Uret er checket og passer - kun 2 minutter forkert. Lampestederne på badeværelset  er styret således:

Lampested 1: PIR + ur
Lampested 2: PIR

Så lampested 2 burde jo derfor altid fungere - undrede mig bare over at udelyset i går aftes ikke var slukket kl. 23:15 hvor det er programmeret til at slukke 23:00

Har checket om der sad en edderkop eller andet og hyggede sig på PIR-sensoren, men den er fin og uden noget som helst der kunne forstyrre.

Kan indgangen i inputmodulet være defekt eller er det mere sandsynligt at det er selve PIR-sensoren der fejler?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg gætter på PIR sensoren.

Har selv et par stykker på badeværelserne der driller og bliver ved med at detekterer og aktivere/forlænge lyset, selvom der ingen er i rummet. Så de er midlertidig deaktiveret i softwaren, da jeg er lidt nærig og syntes de er lidt dyre (6-700 kr.) så udskiftning er lige udsat.
 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok