Hop til indhold
  • 0

Controller virker i perioder ikke


KasperMo
 Share

Spørgsmål

Hej

jeg håber der er nogen der evt. har kendskab til dette problem

vi har et hus fra 2003, med ihc controller 1. Kontakterne begyndte at skulle have 2 klik, som om signalet ikke gik igennem altid. Senere begyndte alt vores loft lys (alt tilknyttet controlleren) at slukke og tænde igen efter et par sekunder. Dette kunne ske et par gange om dagen. I weekenden blev det meget oftere, og faktisk med udfald uden lys i 24 timer, hvor det så pludselig kommer igen. 
 

Controllerens diode lyser pt ikke, men når der kommer lys igen så lyser den igen.

min umiddelbarte tanke er at controller er i stykker, men det virker bare mærkeligt at det pludselig virker igen. Dog med mange udfald nu.

Vil det hjælpe at skifte controlleren ud ?

Link til kommentar
Del på andre sites

5 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
2 timer siden, KasperMo skrev:

Hej

jeg håber der er nogen der evt. har kendskab til dette problem

vi har et hus fra 2003, med ihc controller 1. Kontakterne begyndte at skulle have 2 klik, som om signalet ikke gik igennem altid. Senere begyndte alt vores loft lys (alt tilknyttet controlleren) at slukke og tænde igen efter et par sekunder. Dette kunne ske et par gange om dagen. I weekenden blev det meget oftere, og faktisk med udfald uden lys i 24 timer, hvor det så pludselig kommer igen. 
 

Controllerens diode lyser pt ikke, men når der kommer lys igen så lyser den igen.

min umiddelbarte tanke er at controller er i stykker, men det virker bare mærkeligt at det pludselig virker igen. Dog med mange udfald nu.

Vil det hjælpe at skifte controlleren ud ?

Kan du tage et billede af din tavle og lægge op? Det er ofte set at den gamle type IHC strømforsyninger trænger til at blive udskiftet.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
27 minutter siden, Allan Nissen skrev:

Kan du tage et billede af din tavle og lægge op? Det er ofte set at den gamle type IHC strømforsyninger trænger til at blive udskiftet.

Selvfølgelig, det kommer her. 
 

på billedet ligner det at dioden på controller lyser (det gør den ikke) 

men power under lyser 

7B89BF52-5BF5-4C5E-8AFE-CB0424BB5D17.jpeg

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
40 minutter siden, KasperMo skrev:

Selvfølgelig, det kommer her. 
 

på billedet ligner det at dioden på controller lyser (det gør den ikke) 

men power under lyser 

7B89BF52-5BF5-4C5E-8AFE-CB0424BB5D17.jpeg

Det er lige præcis den gamle model strømforsyning, så den bør du få kontrolleret som det første. Jeg kan ikke sige dig om den grønne power led indikerer strømforsyningens reelle tilstand eller om det kan snyde.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
6 timer siden, Allan Nissen skrev:

Det er lige præcis den gamle model strømforsyning, så den bør du få kontrolleret som det første. Jeg kan ikke sige dig om den grønne power led indikerer strømforsyningens reelle tilstand eller om det kan snyde.

Hej Allan

Tak for sin svar, det virker umiddelbart som der er power på strømforsyning og kølepladerne derpå føles også  varme.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
7 timer siden, KasperMo skrev:

Hej Allan

Tak for sin svar, det virker umiddelbart som der er power på strømforsyning og kølepladerne derpå føles også  varme.

Fejlfindingen skal foregå med et multimeter næste gang fejlen opstår. Hvis ikke du er erfaren med brugen af et multimeter, så skal du have hjælp ude fra.

Hvor er du fra? Det kunne jo være en herindefra kunne hjælpe den halve time det tager.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok