Hop til indhold
  • 0

Måle energiforbrug med pulsudgang


Thomas H. Kristensen
 Share

Spørgsmål

13 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
Gæst IBISystem.dk

Hej,Puls udgangsklemmerne sidder inde under plomben, så hvis det ikke er din egen \"bimåler\" er de fleste EL selskaber ikke til at hugge eller stikke i, de lyder godt nok sjove i DONG kundeservice, hvis man ringer og spørger.Jeg har vist noget liggende fra dengang jeg satte min egen op, med log for hver dags forbrug mm, jeg ser lige om jeg kan finde den og ligge den op.V1 elller V2 ?Med venlig hilsenAllan GøndahlIHC Konsulentwww.IHC123.dkwww.IBISystem.dk

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Tak for svaret. Det er min lokale elektriker som satte den op sammen med gruppetavlen. Men han var nede på elværket og bytte den gamle. Jeg prøver at lokke med ham... ;) Kan du anvise mig nærmere i hvordan det tilsluttes?Jeg vil meget gerne se på det du har Allan. Jeg kører med V2.

Indlægget redigeret: THK, den: 2007/11/03 20:12

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det burde ikke være noget problem at så din lokale installatør til at montere en ledning på så du kan benytte pulsudgangen.. Jeg har da 4-5 gange været ude og gøre den slags, og sætte en ny plombe på.Jeg benytter selv noget automatisk aflæsning af min elmåler, men det er dog ikke IHC men LON-baseret system.Se herDet jeg har lavet, benytter dog også en linux server med Apache, PHP og MySQL installeret.Min plan er at den skal aflæse vand og varmemålere også... Jeg mangler kun lige at sætte den til at opfange pulserne fra den andre ting ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jakob - du siger du bruger et LON baseret system... Jeg kan se at min elmåler har en CAL06000 \"LON a-band\" fætter siddende ved siden af elmåleren. Kan du forklare mig hvad forskellen er og om jeg kan bruge den til noget?Smart, det du har lavet... Det vil jeg osse ha' B) Skriv evt. på email:thhv@adslhome.dk

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Du skal slutte den til en EIB, LON eller M-bus controller... Så kan du hive en masse oplysninger ud af den.Men sådan en koster penge.Hvis man vil gøre det på en billig måde, så forbinder man en puls udgang direkte til sin computer, jeg ved ikke præcis hvordan det skal gøres, men det kan Google garanteret svare på, han ved nemlig ALT :)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Der er en pulsudgang, men jeg ved ikke hvor den er og hvad der kommer ud af den? Og hvorfor levere elværket en LON SCA adaptor med...? Jakob, må jeg spørge hvor og hvad du gør når du er ude og sætte en ledning på...?Jeg tror også Google ved en masse om det, men det er ikke lykkedes mig at få noget brugbart resultat ud af den. Men jeg tror også blot, at jeg har for lidt grundviden om LON emnet og derved søger på \"sport\" når det er egentlig er \"vægten af en bordtennisbold\" jeg søger efter. Har i nogle søgefif? ;)(ja ja den vejer 2,7 g :P )

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg får en plombe med af min chef, jeg kører ud til kunden, klipper den eksisterende plombe, åbner og finder de 2 klemmer. Monterer en ledning på dem, fører dem ud af målerrammen, lukker det hele og sætter den nye plombe på ;)Hvor de sidder, er meget forskelligt..På din model, sidder de vist under en lille klap der dækker skruerne til tilslutningsledningerne.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok