Hop til indhold
  • 0

OpenHAB 2.5 IHC, homekit og uni400


jfrank
 Share

Spørgsmål

Så fik jeg opgraderet til nyeste OpenHAB med den nyeste IHC binding. 
Virker egentlig rigt godt, men jeg har lidt udfordringer med mine uni400. 
hvad er best practice mht at kunne tænde og sluk ved et kort taste tryk samt at kunne skrue Dommer op og ned  med et langt tryk ?

Det setup i items fil  fra tidligere IHC binding virker ikke mere, som flere af jer også har kommenteret på!

Det er vel også fortsat en udfordring at se status via homekit såfremt man også tænder/slukker på den fysiske kontakt, da man ikke kan se den aktuelle status på uni400?

Mit nuværende setup er, at jeg har lavet et taste tryk (på touch) med en pulsewidth på 100, men kan dermed kun tænde og slukke og jeg kan ikke se status på enheden.

på forhånd tak

ps. Har lavet items fil resten er sat op via Paper UI

Link til kommentar
Del på andre sites

1 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
På 25.12.2019 at 19:46 , jfrank skrev:

Mit nuværende setup er, at jeg har lavet et taste tryk (på touch) med en pulsewidth på 100, men kan dermed kun tænde og slukke og jeg kan ikke se status på enheden.

på forhånd tak

Du kan ikke skrue op/ned for en Uni400 dimmer sådan som du fx kan med andre dimmere. UNI400 har ikke tilbagemelding om dimmeres status. Funktionsblokken har tilbagemelding. Og fra den kan du få at vide, om Dimmer er tændt eller slukket. Thats it. 
Principielt kan du godt vha to tryk/switches skrue op og ned for dimmeren. Men det er desværre en begrænsning som er ekstremt, ja nærmest umulig at få til at virke tilfredsstillende, da du er ude i så korte tider så det bliver svært at styre det bare nogenlunde meningsfyldt. Så jeg kan ikke anbefale du forsøger det. 
Lev med UNI400 dimmeren kan bruges som og vise tænd/slukket (via funktionsblokken). Udskift den til en wireless, hvis du ønsker at kunne styre lyset mere direkte på dimmeren. Det er desværre eneste reelle mulighed.  

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok