Hop til indhold
  • 0

Hvordan kan man "aktivere" et tryk via Google Home


PeterOL
 Share

Spørgsmål

Hej forum,

Jeg er endnu en ny håbefuld person der er startet med at eksperimentere med Google Home talekommandoer for at styre lys via min Visual IHC 3 controller.
Jeg har fået de almindelige kommandoer til at virke ved at læse meget her og på openhab.org.
Mit setup er openhab2 på en raspberry PI 3+B alt software er installeret for max en uge siden, så versionerne er nye.

Mit spørgsmål er som sådan simpelt nok. Jeg har i stuen et tryk hvor jeg har kodet en "sluk alt" og en "tænd alt" begge i stuen.
Hvordan kan jeg aktivere et tryk, så jeg kan sige "OK google tænd alt"?

Jeg har prøvet at tilføje trykket i items-filen, men det virkede ikke.

Hilsen Peter

Link til kommentar
Del på andre sites

  • Svar 149
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters For This Question

Recommended Posts

  • 0

Prøv lige at udskift indholdet i din hjem.items fil med dette:
 

Group:Switch:OR(ON, OFF) gV "PushButton 300ms [%s]"

Switch Light_STUE       "Loftudtag ved spisebord [%s]"             <light>                   ["Lighting"]      {ihc="<714078"}
Switch Tryk_LightStue   "Tænd/Sluk Loftudtag ved spisebord [%s]"   <WallSwitch> 	(gV)     ["Switchable"]	   {ihc=">[ON:xxxxxxx:100]", autoupdate="false"}

(Husk at rette xxxxx i resoruceID for den nederste item. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Bare lige så vi er helt enige, så er her min opsætning:

IHC.cfg:

Controller IP address
ip=192.168.1.3
 
Username and password for Controller
username=admin
password=50347
 
Timeout for controller communication
timeout=5000
 
IHC.Items:
 
Group:Switch:OR(ON, OFF) gV "PushButton 300ms [%s]"
 
Switch Light_STUE "Loftudtag ved spisebord [%s]" <light> ["Lighting"] {ihc="714078"}
Switch Tryk_LightStue "Tænd/Sluk Loftudtag ved spisebord [%s]" <WallSwitch>     (gV) ["Switchable"]  {ihc=">[ON:3864668:100]", autoupdate="false"}
 
Hjem.sitemap:
 
sitemap hjem label="Hjem" {
 
Text item=Light_Stue
Switch item=Tryk_LightStue mappings=[ON=Kip]
 
}

Som sagt virker KIP knappen, den kommer i loggen:

2019-02-25 09:57:36.951 [ome.event.ItemCommandEvent] - Item 'Tryk_LightStue' received command ON

 

Men der er fejl på dette element:

 

2019-02-25 10:00:29.385 [ERROR] [ui.internal.items.ItemUIRegistryImpl] - Cannot retrieve item for widget org.eclipse.smarthome.model.sitemap.Text

2019-02-25 10:00:29.391 [ERROR] [ui.internal.items.ItemUIRegistryImpl] - Cannot retrieve item 'Light_Stue' for widget org.eclipse.smarthome.model.sitemap.Text

2019-02-25 10:00:29.396 [ERROR] [ui.internal.items.ItemUIRegistryImpl] - Cannot retrieve item 'Light_Stue' for widget org.eclipse.smarthome.model.sitemap.Text

2019-02-25 10:00:29.399 [ERROR] [ui.internal.items.ItemUIRegistryImpl] - Cannot retrieve item 'Light_Stue' for widget org.eclipse.smarthome.model.sitemap.Text

 

Light_Stue er sat til at kigge på lampeudtag(recurce ID) og "KIP" er sat til selve trykknappen.

Finder der ikke en måde at få en rapport eller liste over alle recurceID fra sit projekt, istedetfor at skulle kigge manuelt på dem alle?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Light_Stue er et wireless ø80 lampeudtag

nu ser det ud som følgende:


 

2019-02-25 11:05:44.359 [ERROR] [ui.internal.items.ItemUIRegistryImpl] - Cannot retrieve item for widget org.eclipse.smarthome.model.sitemap.Text

2019-02-25 11:05:44.365 [ERROR] [ui.internal.items.ItemUIRegistryImpl] - Cannot retrieve item 'Light_Stue' for widget org.eclipse.smarthome.model.sitemap.Text

2019-02-25 11:05:44.371 [ERROR] [ui.internal.items.ItemUIRegistryImpl] - Cannot retrieve item 'Light_Stue' for widget org.eclipse.smarthome.model.sitemap.Text

2019-02-25 11:05:44.376 [ERROR] [ui.internal.items.ItemUIRegistryImpl] - Cannot retrieve item 'Light_Stue' for widget org.eclipse.smarthome.model.sitemap.Text

==> /var/log/openhab2/events.log <==

2019-02-25 11:05:47.845 [ome.event.ItemCommandEvent] - Item 'Tryk_LightStue' received command ON

så der er stadig problemer med text item. men den tænder heller ikke lyset.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Har en ide.. 

I hjem.sitemap fil.. 
Slet indholdet og indsæt dette:

 

sitemap hjem label="Hjem" {

Text    item=Light_STUE
Switch  item=Tryk_LightStue mappings=[ON=Kip]

}

Og i din hjem.items skal du slette indholdet og indsætte dette:

 

Group:Switch:OR(ON, OFF) gV "PushButton 300ms [%s]"

Switch Light_STUE       "Loftudtag ved spisebord [%s]"             <light>                   ["Lighting"]      {ihc="<714078"}
Switch Tryk_LightStue   "Tænd/Sluk Loftudtag ved spisebord [%s]"   <WallSwitch> 	(gV)     ["Switchable"]	   {ihc=">[ON:3864668:100]", autoupdate="false"}

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share


×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok