Hop til indhold
  • 0

TV hejs / Jalousistyring


Plindberg
 Share

Spørgsmål

Hej til jer alleholder

Jeg har en tv hejs hjemme, som køre nogenlunde, ikke perfekt.

Problemet er at jeg med et 230V output modul vender polerne så den enten kører op eller ned. 

Tiden ned, kører faktisk perfekt, den stopper hvor den skal, men når den skal op igen, tager det længere tid, men syntes, lige meget hvad, ikke at jeg kan få den til at køre den helt op.

Når jeg kører den ned, gør jeg det med et enkelt tryk, hvis jeg skal have den op igen, og gør det med et enkelt tryk kører den ikke helt op. Hvis jeg derimod holder op- knappen inde i 3-4 sek. kører den helt op.

Kan det være noget med tiden, har prøvet at stille timer for opkørsl, men syntes ikke det ændre så meget???

 

 

Screen Shot 11-13-18 at 09.58 AM.PNG

Link til kommentar
Del på andre sites

1 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hvis du markerer linjen med den røde firkant og trykker F1 får du LKs hjælpefil frem - selv om den ikke er specielt anvendelig til dit aktuelle problem - Men - hvis du holder musen over de forskellige inputs og indstillinger vil du opdage at LK faktisk har skrevet en god forklaring. Under inputs kan du f.eks. læse at et kort tryk på under 1 sek. justerer persiennerne, hvilket vil sige at motoren kun køre kortvarigt. Et langt tryk på støre end 1 sek. sender TVét helt op/ned.

Under indstillingerne kan du ved "Timer for step" læse "Den tid persienne skal steppes for at justere lameller." Det er altså her man indstiller tiden for den justering et kort tryk laver. Den har du indstillet til 10,5 sek. Dermed vil et kort tryk altid køre dit TV hhv. op/ned i 10.5 sek. Et langt tryk vil - med dine indstillinger - køre TVét op i 1 min og 50 sek eller ned i 10.5 sek.

Hvis du ønsker at betjeningen skal være med et kort tryk skal du altså indstille "Timer for step" til den længste tid for hhv. op og ned. Hvis dit hejs er lavet ordenligt har det indbygget afbrydelse af motoren når endestoppene nås, dermed sker der intet ved at der er strøm til motoren i længere tid end det rent faktisk tager at kører TVét op.

Håber det hjalp dig videre.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok