Hop til indhold
  • 0

KÆMPE problemer efter opgradering af controller !!


Rasmus Bording
 Share

Spørgsmål

Jeg ville lige opgradere min visual 2 controller til version 2.6 med tilhørende firmware 2.6.122, det resulterede i efter jeg havde sendt en backup af mit projekt til controlleren at intet fungerer som det skal, når man tænder lyset i et rum, slukker det i et andet osv., jeg har prøvet at lave et lille simpelt program og overført det til controlleren, det er det samme, har også prøvet at ligge den gamle version og firmware tilbage, det er som om controlleren er gået helt i spas, er der nogen der har prøvet dette og ved hvad fanden der er sket?

Link til kommentar
Del på andre sites

8 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Jeg synes du skal læse de indlæg der er herinde om den nye version. Jeg har selv valgt at have en controller i baghånden med den gamle version, hvor alt er installeret, så jeg kan bytte rundt på dem, hvis alt går galt. Det er nu for sent for dig, men du kan måske finde løsningen i den tråd der omhandler den ny version

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Har du fundet en løsning?Her er det link til en anden tråd:http://www.ihc-user.dk/component/option,com_kunena/Itemid,34/func,view/id,5207/catid,7/limit,10/limitstart,10/på side 4 skriver Jakob Bruun:Men husk at der ikke kan nedgraderes fra 2.6.122 til 2.3.586 i firmware, men der kan benyttes 2.3.587 Har du prøvet det?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

tak for hjælpen, har prøvet at sende et tomt projekt til controlleren for derefter at loade firmware 2.6.122 og så uploade mit projekt, samme problem!!!, derefter prøvede jeg med firmware 2.3.587, så spiller det igen, men jeg får beskeden om jeg skal opgradere min firmware, jeg tager kontakt til LK i morgen for at finde en løsning, endnu engang tak for dette fremragende forum.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

rasmusbording skrev:

tak for hjælpen, har prøvet at sende et tomt projekt til controlleren for derefter at loade firmware 2.6.122 og så uploade mit projekt, samme problem!!!, derefter prøvede jeg med firmware 2.3.587, så spiller det igen, men jeg får beskeden om jeg skal opgradere min firmware, jeg tager kontakt til LK i morgen for at finde en løsning, endnu engang tak for dette fremragende forum.
den fejl melding skal du bare ignorer fuldstændigt, det har ingen betydning for dig, ved ikke hvorfor de har sat den ind..generalt kan man ikke opgradere uden at lave det hele igen.. der er som regel ændret meget i nye versioner som ældre ikke kan eller har..if it ain´t broken, don´t fix it..den nye firmware er, i min verden, kun til helt friske installationer..;)
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det kan sgu da ikke være rigtigt at LK ikke kan håndtere en migrering fra en version til en anden. Jeg er efterhånden ved at forstå at de programmører der sidder hos LK er amatører (eller deres chef er). Tænk sig, nu har vi ventet flere år på en opgradering af Visual. Der har ikke været en eneste patch til 2.1 (eller 2.01 som de kalder den samme version, flere steder). Dvs. at alle programfejl (og det er der i alle programmer!) har vi været tvunget til at leve med fra lancering til nu, flere år efter.Nu er de så kommet med en ny version. Den lyder nærmest som en katastrofe! Flere har endt med ubrugelige intallationer. Derudover er der ingen release notes, ingen installationsbeskrivelse, ingen advarsler, ingen mulighed for at tage backup af sin installation, så man kan komme tilbage hvis det ikke virker. Det har for flere betydet "blinkende lygter" Det er katastrofalt at folk har stået med en komplet el installation der ikke virker! Eneste mulighed har været at bruge gruppeafbryderne i tavlen for at slukke lysetDeres såkaldte "manual" beskrives som en Beta der "løbende opdateres". Den hedder version 2.0 og er ikke ændret siden Ruder Konge var knægt! Den er forøvrigt så fejlbehæftet, at den nærmest er ubrugelig. Den er overhovedet ikke opdateret til den ny version 2.6. Det er det værste amatør jeg nogen sinde har set. Var jeg direktør i det firma, var min første handling at fyre udviklingschefenTænk sig at et så stort firma kan agere så uproffesioneltP.S. Undskyld Rasmus, hvis jeg hijackede din tråd, men jeg trængte altså til at komme af med lidt galde!

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hmm, når den er opgraderet til 2.6.122 og der ligger et tomt projekt i controlleren, så prøv at åbne LK IHC Administrator og se hvad der står ud for Status.Hvis den står som "OK", så burde controlleren virke.Hvis den gør det, så upload dit projekt til den igen, og kontrollér status igen, hvis den så er fejltilstand, så prøv at uploade dit projekt her til...Glædelig bag(h)jul...

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok