Hop til indhold

Version 1.01 - Netværksfejl


Szafranski
 Share

Recommended Posts

Min virker fuldstændigt stabilt med 1.01. Kan det ikke bare være et netværksproblem som den nu selv foreslår? Bruger du netværk via kabel eller Wifi? Jeg kører via kabel. Hvis du allerede er på kabel, kunne du for en test forbinde Pi'en direkte til ICH controleren med et krydset kabel. På den måde udelukker du eventuelle problemer i dit netværk.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg installerede en ny PI (virtuel på vmware), og fik den til at virke, men efter en genstart (pga. vmware tools installation), så virker den ikke mere.

Jeg kan fint få siden frem og se mit projekt, og mine 'event' er der, men den vil ikke 'starte'.

På monitoren før jeg dette her frem.

IHC Service is starting. Please wait...
PHP Warning:  mkdir(): No such file or directory in /opt/ihccaptain/includes/global.php on line 253
PHP Notice:  Undefined index: HTTP_HOST in /opt/ihccaptain/includes/global.php on line 327
PHP Notice:  Undefined index: REQUEST_URI in /opt/ihccaptain/includes/global.php on line 329

og efter lidt tid

[screen is terminating]
 

hvis jeg bruger #debug, så kommer dette.

18-18-2018 23:25:53WebSockets error: (ws://10.11.1.119/ihcWS)
18-18-2018 23:25:56Server status returned:
 ▼ output
 result: 1

Jeg har før brugt en gl. 0.9xx og den har virket fint. 

Skal jeg lave en ny install, eller er der en der har et quickfix:-)

Link til kommentar
Del på andre sites

9 timer siden, Tom Withen skrev:

Min virker fuldstændigt stabilt med 1.01. Kan det ikke bare være et netværksproblem som den nu selv foreslår? Bruger du netværk via kabel eller Wifi? Jeg kører via kabel. Hvis du allerede er på kabel, kunne du for en test forbinde Pi'en direkte til ICH controleren med et krydset kabel. På den måde udelukker du eventuelle problemer i dit netværk.

 

Jeg har den siddende med kabel og den sidder direkte i router fra Yousee og ikke i min switch, da den slukkes ved godnat.

Har ingen problemer med øvrige enheder på netværket.

Gider du uddybe det med det krydsede kabel. Hvordan kan jeg udelukke det, ved at forbinde direkte til controlleren?

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg tænker bare at hvis det er en simpel fejl som et dårligt netværkskabel, IP konflikt eller et problem med din router, så kunne du teste ved at forbinde Pi og IHC så direkte som muligt. På den måde opretter du et lille separat netværk med kun to enheder og du kunne på en nem måde udelukke en del fejlkilder. Hvis fejlen også opstår med dette setup, kan du jo koble det hele tilbage og fortsætte din fejlsøgning i en anden retning.

Men jeg kan godt se at du jo så ikke kan få adgang til IHC captain softwaren samtidigt, da din pc eller mobil ikke kan komme på dit lille test netværk.. Så måske et lille separat test netværk med et switch, en pc, IHC controler og Pi?

Kan du forresten pinge både IHC og Pi fra din PC når du har problemet? Kan du også pinge IHC fra Pi hele tiden ?

Mvh Tom

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok