Hop til indhold
  • 0

Projektereing i Visual 2.7 kontra 2.6


kollgeir
 Share

Spørgsmål

Hvordan omgår jeg den i Visual 2.7 indførte blokering mod dobbelt konfigurering på ind- og udgange?

Fx konfigurering flere parallelle tryk på samme indgang, eller flere lampesteder på samme udgang.

Dette for, at ALLE komponenter bliver registreret korrekt og direkte i dokumentationen.

Jeg har et lønligt håb om, at andre har haft samme ønske  -  og fundet på en snedig og nem løsning :)

kollgeir

Link til kommentar
Del på andre sites

3 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
1 time siden, kollgeir skrev:

Hvordan omgår jeg den i Visual 2.7 indførte blokering mod dobbelt konfigurering på ind- og udgange?

Fx konfigurering flere parallelle tryk på samme indgang, eller flere lampesteder på samme udgang.

Dette for, at ALLE komponenter bliver registreret korrekt og direkte i dokumentationen.

Jeg har et lønligt håb om, at andre har haft samme ønske  -  og fundet på en snedig og nem løsning :)

kollgeir

Det er en begrænsning der er lavet for at hjælpe dig. Ellers risikerer du at din projektfil bliver korrupt, og ikke længere kan bruges, eller at din controller lever sit eget liv.

Lad derfor være med at konfigurer de komponenter til en ind-/udgang der ikke har en fysisk forbindelse. De kan udmærket stå med et ? i venstre installationsvindue.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Bjarne

Jeg kender godt dine argumenter, men det var ikke dem jeg håbede på at få repeteret.

Med hensyn til dit sidste afsnit - så kan komponenter der har fysisk forbindelse heller ikke registreres som dublet på hverken ind-/udgang.

Din løsning med et ? - kræver at den tilhørende dokumentation altid LÆSES, og ikke bare ses igennem - hånden på hjertet hvor mange kender du, der gør det?

Løsningen med at registrere ALLE komponenter med deres eksakte funktion og position, gør at fremtidige pilfingre ikke behøver en IQ ret meget over udetemperaturen

 - hvis de vel at mærke overhovedet ser i installationens dokumentation.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Men ihc understøtter ganske enkelt ikke at du konfigurerer samme ind-/udgang flere gange. 

Jeg synes at der er fin plads til at beskrive feks det enkelte tryk der sidder parallelt med et andet. Der skriver du bare at det er koblet på indgang xx sammen med det andet der også sidder i rum xx.

Btw så er det smarteste jo at hver komponent har sin egen ind-/udgang og man så forbinder dem til samme FB.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok