Hop til indhold
  • 0

Problemer med windos 7/10 og Visual 2.7.x og tidligere


Lars1
 Share

Spørgsmål

For 3-6 mdr. siden kunne jeg pludselig ikke længere komme i kontakt med min HW 6.1 controller fra Visual og firmware loaderen. Det var ligegyldigt om jeg forsøgte via USB eller over LAN. Serviceview, adminview etc. virkede fint. Både via USB og LAN. Det samme gjorde firmware loaderen til Visual 2.8.x, men den kan jo som bekendt ikke uploade firmware 2.8.x til en HW 6.1 controller. Jeg havde en mistanke om at m$ kunne have frigivet en patch som blokerede eller fjernede support for et eller andet som Visual/firmware loader 2.7.x og ældre var afhængig af, men jeg havde ikke tid til at undersøge det nærmere.

I dag havde jeg så endelig tid til at undersøge det nærmere. Stadigvæk samme problem med windos 7 og Visual/firmware loader 2.7.x og ældre. Men så fandt jeg min gamle windos XP pc frem, og fik børstet støvet af den. Efter installation af Visual 2.7 prøvede jeg så om jeg kunne få forbindelse, og vupti. Forbindelse efter få sek. med firmware loaderen, og ingen problemer med at lægge firmware 2.8.4 i controlleren. Efterfølgende var der heller ingen problemer med at connecte med Visual 2.8 til min HW 6.1 controller.

Hvis nogen finder ud af hvad der er ændret i windos 7, som gør at man ikke længere kan forbinde til sin HW 6.1 controller med Visual 2.7.x, høre jeg af ren nysgerighed gerne om det. Men ellers er her en forklaring til jer andre som køre med windos7/10 og har problemer med at forbinde til jeres HW 6.1 controller.

Tilbage har jeg kun det irreterende problem at hvergang jeg starter Visual 2.8, så får jeg en user control warning, og skal godkende at Visual 2.8 må køre. Den fik jeg ikke med Visual 2.7, og jeg har ingen idee om hvordan jeg slipper af med den. :angry:

Link til kommentar
Del på andre sites

0 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

Der er ingen der har svaret på dette spørgsmål endnu

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok