Hop til indhold
  • 0

Fuga Pir 24v, 180g. - 2 udgange. Hvorfor?


Szafranski
 Share

Spørgsmål

Er der nogen som kan svare mig på hvorfor denne pir har to udgange, en til skumring og en til bevægelse.

Jeg ville lave det sådan i visual, at stikkontakter over bord i både bad 1 & 2, blev styret af pir.  Men i dag timerne vil de ikke tænde (Skumring "off")

Men jeg regnede med at pir virkede sådan at den altid sendte "on" signal ved bevægelse og fb´en blev begrænset, hvis skumring var off, men at jeg ved at udelade at føre skumring til fb, kunne få den til at virke hele dagen.

Men den vil ikke sende "on" signal, så længe skumring er off. Hvilken mening giver det så at have en udgang for skumring? 

Link til kommentar
Del på andre sites

4 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 1

Når den indstilles til "B" får du både skumringssignal og PIR-signal over i controlleren, og kan anvende dem som du vil (sammen eller hver for sig). 

Når den indstilles til "A" får du kun PIR-signal når skumring er OFF, så med den funktion du efterspørger, skal den altså stilles til "B", og resten er så programmering. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
3 minutter siden, TorbenSørensen skrev:

Har du indstillet den på "B"? 

 

Screenshot_20171207-172012.jpg

Nej. Den står til A, som også er meningen, da den benyttes til at tænde lys når skumring og bevægelse går on.

Jeg mener bare, at hvorfor er der en udgang til skumring, som kables til controller. Pir vil jo ikke registere bevægelse når skumring er off. 

Så det giver jo ikke mening at sende et signal til controller/visual om at skumring er off.

Det ville jo være rart at du til lys kunne føre både bevægelse og skumring over. Men til en stikk. kun trak bevægelse, så den kunne tænde i dagslys

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
29 minutter siden, TorbenSørensen skrev:

Når den indstilles til "B" får du både skumringssignal og PIR-signal over i controlleren, og kan anvende dem som du vil (sammen eller hver for sig). 

Når den indstilles til "A" får du kun PIR-signal når skumring er OFF, så med den funktion du efterspørger, skal den altså stilles til "B", og resten er så programmering. 

Arhha. Forklarer det hele meget bedre, synes bare ikke det er så velskrevet i manualen. Tak

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok