Hop til indhold
  • 0

SceneDesign start


NikolajV
 Share

Spørgsmål

Hej Igen

Jeg kunne godt tænke mig at sætte min IHC op til at lave noget hjemmesimulering til ferierne. Jeg antager at det sker vie SceneDesigner. 

Jeg er helt grøn på den front, så jeg tænkte at jeg ville starte med at læse en manual eller en "scenedesign 101" et sted. Er der nogen der har en godt råd til, hvor jeg evt. kan starte?

 

Mvh

Nikolaj

Link til kommentar
Del på andre sites

3 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
13 minutes ago, Henning Pedersen said:

Hjemmesimulering laves som en funktion i Visual - ikke i SceneDesign.

 

 

Fedt. Så er jeg jo allerede kommet meget længere :-)

Så har jeg samme spørgsmål igen, denne gang blot til funktionen hjemmesimulering i Visual :-D. Hvor er et godt sted at starte, hvis jeg vil lære "the basics"?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det bedste råd må være at du bør lærer at lave dine egen funktionsblokke. Det kan lyde overvældende, men LK´s funktionsblokke er kun udviklet til det absolut basale - hvilket LK ikke mener hjemmesimulering er. Du kan muligvis kombinerer flere af deres blokke og komme tæt på dine ønsker, men helt godt bliver det sikkert ikke.

Når du laver dine blokke skal du være opmærksom på at én udgang, det være sig lamper, stikkontakter og lign. kun bør være styret af én funktionsblok. Dvs. din hjemmesimmuleringsblok skal sende signal til den funktionsblok der kontrollerer udgangen,  og her vil du opdage at du også bliver nødt til at ændre de funktionsblokke du bruger nu, da de sandsynligvis ikke har indgang for hjemmesimulering.

God fornøjelse.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok