Hop til indhold
  • 0

72W slår sikringen


McenterFreak
 Share

Spørgsmål

Har den gamle 72W strømforsyning, Den sidder på sin egen gruppe (den midderste i en sikringsgruppe med 3 x 10 Amp. gammeldags sikringer). Alt har fungeret i årevis, men nu "springer proppen" jævnligt, flere gange i døgnet..
Nogen der har en ide!

Er strømforsyningen ved at dø?
Skal der en trikker på?

Jeg ønsker virkelig at jeg kun får "elektriker svar", Helst ikke  noget med "jeg tror nok" osv,

På forhånd tak

Link til kommentar
Del på andre sites

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Det korte svar er Ja du skal have fat i en elektriker. En sikring må IKKE springe flere gange i døgnet.

 

Det er lidt svært at sige hvad der er galt ud fra den beskrivelse som du giver. Der kan være andre årsager end strømforsyningen, men det er ikke særligt sandsynligt hvis strømforsyningen er det enste som sidder på den sikring. Men det er altsammen noget din elektriker hurtigt kan afgøre.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Var hos AO og købe en ny, men i morges tog jeg låget af tavlen. Strammede skruerne. Skruen på fasen kunne faktisk strammes 3/4 omgang. Har nu kørt siden i morges uden at slå sikringen.

Kan det være dårlig forbindelse på fasen der slår sikringen?

Giver den lige et par dage, før jeg udskifter strømforsyningen

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg har aldrig før hørt at en dårlig forbindelse slår sikringer. Normalt gør dårlige forbindelser at der løber mindre strøm i de tilsluttede ledninger. Men den dårlige forbindelse har det med at blive varm, faktisk så varm at materialet omkring den kan antænde.

Jeg tror mere at du ved at stramme skruen har fået vredet så meget i forbindelsen at den overgang der har været inde, i strømforsyningen, mellem fase og nul nu er væk. Alt efter hvor slem den har været, kan det være den kommer igen om et par dage eller måneder. Det kan også være der går år før du igen får problemer med strømforsyningen.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
27 minutter siden, Lars1 skrev:

. Alt efter hvor slem den har været, kan det være den kommer igen om et par dage eller måneder. Det kan også være der går år før du igen får problemer med strømforsyningen.

Så tror jeg at jeg giver den et par dage. Holder det, så returnerer jeg den nye strømforsyning.

Mit største problemer er dog, at jeg har et køkken med  45 stk. 20W halogenspots, som alle er forbundet til en Dimmer 1000/Output 1-10V. Der sker det når strømmen til controlleren ryger, så tænder dimmeren alle 45 spots på fuld skrue. Det er et problem hvis det sker mens man er på ferie, både for elregningen og brandfaren.

Kan være at det er en fejl i programmeringen, men jeg kan ikke længere få fat i controlleren via Visual. Det er en gammel HW 6.1. Har derfor bestilt den nye Controller V. 3, så jeg kan komme "up to date"

Tak for svar

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Du må bygge et relæ ind, så forsyningen til dimmeren ryger sammen med forsyningen til controlleren, eller hvis du ikke har andet på den sikring hvor controller strømforsyningen sidder, tage forsyningen til dimmeren derfra også.

Jeg tvivler på det er en program fejl. Controlleren kan jo ikke afvikle noget program når den ikke for noget strøm at leve af, og enten skal udgangene forblive i senest status eller gå off, og jeg tvivler på at off er = fuld styrke på et 1-10V modul.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
11 minutter siden, Lars1 skrev:

 eller hvis du ikke har andet på den sikring hvor controller strømforsyningen sidder, tage forsyningen til dimmeren derfra også.

Lyder som en god ide, bortset fra at jeg så ikke ved om det er Dimmer eller strømforsyningen der brænder sikringen, men det kan man så teste sig ud af ved at pille forsyningen til dimmeren fra, når der opstår et behov for at teste.

Tak for svar

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok