Hop til indhold
  • 0

Nyt hus. Hvad skal vi vælge


Mark Thuun
 Share

Spørgsmål

Hej

Faldt over dette forum, og håber i kan hjælpe os med vores nybyggeri.

Vi bygger hus med Lind og Risør, og med i den "pakke" er der ihc netbasic med 5 udgange.

Dette har de fleste valgt omkring os, men jeg mener bestemt ikke det er særligt smart eller fremtidssikret.

 

Problemerne er :

1. Vi får kun 100mbit dataforbindelse i huset. Ja flere og flere ting kører trådløst, men som minimum skal jeg have 1gbit mellem stue og kontor.

2. netbasic er lavet til at kunne klare tv, radio, telefon og internet på samme kabler. Dvs. vi bruger plads på nettet til radio og telefon som vi aldrig vil udnytte.

3. vi har 2 børneværelser, køkken, stue, kontor, forældresoveværelse = 6 rum som skal på løsningen og de tilbyder kun 5 som standard.

 

Evt. løsning med netbasic.

få tilføjet et netværkstræk mellem kontor og bryggers (hvor netbasic skal sidde) og det sammen fra stue. Og så bruge dette til at køre 1gbit via en switch forbundet til det alm netværk.

 

Evt. anden løsning.

Som jeg kan læse mig frem til kan en ihc Net løsning måske hjælpe. Jeg forstår at de trækker to kabler til hvert rum, og de så mødes i et udtag i bryggers. Herfra kan man så patche om man vil have tv signal eller internet de forskellige steder.

Dette byder at vi kan få det vi ønsker hvor vi ønsker.

 

men jeg kan ikke få oplyst pris forskellen, og ved ikke om dette er det smarteste. Nogle steder betvivles om yousee's signal fungerer ordenligt i netværkskabler.

 

Så kære forum. Hvad ville i gøre? Hvad tror i pris forskellen er?

Tænker det om alt andet lige så er billigere at lave nu istedet for senere. Og som standard trækker de ikke netværk i tomrør. 

 

På forhånd tak.

Mark

Link til kommentar
Del på andre sites

Recommended Posts

  • 0

Tjaa syntes nu det var OK at arbejde med IHC net kablerne i sin tid. Javist der er en skærm som kan være lidt skarp, og der er øgede krav til bøjningsradius, og "termineringslængden" af de opsplittede korepar. 

Valgte dengang IHC net kablerne da de var billigst. Idag er det ret almindeligt med 6a og 7 kabler. Det der er det dyre er konectorene der kan testes OK til 900Mhz. Men mine LK 600 bestod altså testen med en Flukte tester, så det må være ok, så man kan være heldig :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok