Hop til indhold
  • 0

Homekit og wireless dimmer items


BrianPedersen
 Share

Spørgsmål

Hvordan laver jeg en wireless dimmer, som duer procentmæssig med homekit? (hvis man kan)

Jeg har prøvet følgende:

Dimmer StueLoftLys "Stue spots i loft" <light> ["Lighting"] {ihc="<618525,>[ON:617823:80],>[OFF:618080:80]"}

Den virker også i homekit, men kun på 100% eller 0% hvis jeg beder siri tænde lyset på 30% siger hun at er det gjort, men det lyser med 100% hvilket jo giver god mening egentlig.. min første værdi er lys indikering fra dimmeren, og anden værdi er tænd/dæmp op og tredie er sluk/dæmp ned, jeg ved ikke om jeg skal udskifte On og Off med op/ned eller up/down ? eller noget helt andet... tænker hvis man kan lave så jeg kan bestemmer %, så skal det vel også sættes et sted ??

Link til kommentar
Del på andre sites

9 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
6 timer siden, Ravni skrev:

På mine dæmpere bruger jeg Kun Lys Niveau. det virker udemærket, men når jeg dæmper fra home kit springer den op og ned kort i styrke, for her efter at ramme det indstillet.

Kunne være interessant at se om du oplever det samme.

Jeg må lige prøve med lys niveau... men du bruger overhovedet ikke lys indikering til at fortælle homekit om den er tændt eller slukket?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
18 timer siden, BrianPedersen skrev:

Jeg må lige prøve med lys niveau... men du bruger overhovedet ikke lys indikering til at fortælle homekit om den er tændt eller slukket?

nej bruger kun lys niveau, og fungere fint via openhab og tænder/slukker jeg andre steder vises det også i openhab. jeg oplever dog problemet som jeg også har beskrevet her: 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg oplever nok ca det samme, hvis jeg stiller manuelt i homekit, farer slideren op og ned, men ender dog oftest på 100% og lyset farer også op og ned, hvis jeg taler til siri, er der større chance for at den lander på det rette niveau, men det kræver et par forsøg, jeg kan se at min slider i habpanel farer op og ned sammen med lyset, men hvis jeg kun bruger habpanel, så kører det helt fint, så det må være noget i homekit der driller..

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Mine dimmer items ser ud som dette og fungere som de skal med med dæmp gennem homekit. Status i homekit mv bliver også fint opdateret.

/* kitchen */
Dimmer kokken_spisebord_dimmer { ihc="1660253" }

/* livingroom */
Dimmer stue_sofabord_dimmer { ihc="274525" }
Switch stue_standerlampe_switch { ihc="277342" }

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg har ingen tags på. Tænker kun det gør at jeg manuelt skal sortere dem når jeg ligger dem ind i homekit appen. Så man kan med fordel nok bruge tags. Men havde samme problemer med at når man justerede dimmeren så gik den op ned og indtil den faldt til "ro" igen. Dette blev løst ved at lave items som overstående.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok