Jump to content
IHC-User.dk
  • 0
Sign in to follow this  
Torbenhedegaard

Funktionsblok med astro-ur funktion

Question

9 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Du finder en FB i downloadfunktionen der emulerer sol op og nedgang, hvis det er det du mener med astro ur.

Det har diverse udgange som du kan styre andre FB'r med, og der er lidt indstillinger for offset og om det skal være aktivt "om natten".

• 0

Hej Lars

Jeg beklager, min manglende forståelse. Jeg evner simpelthen ikke engang at få oprettet den ekstra mappe i Funktionsblocks så jeg kan downloade astro ur FB. Jeg har haft lukket visual efter jeg har tilføjet mappen under i mappen Funktionblocks og FunctionBlocks.backup, men stadig uden held. 

• 0

Lyder mærkeligt. Du skulle vel ikke have 2 versioner af Visual installeret i hver sin mappe og du så har fået tilføjet “din egen mappe” til den forkerte Visual ?

Det gøres jo bare med alm. Windows funktioner og så vil de være synlige i Visual. 

Så:

1. Luk Visual.

2. Naviger og opret “din egen mappe” i Functionblocks mappen

3. Start Visual og åbn et tomt projekt hvor du indlæser FB’n du vil kopiere/gemme. 

4. Højreklik på FB i Visual og vælg Gem -nu i den egen mappe.

5. Luk og genstart Visual og du vil herefter kunne vælge og indsætte FB fra “din egen mappe”.

• 0

Hej Lars

Tak for din hjælp, fandt frem til at jeg ikke kunne se mappen før der var noget indhold i den. 

Er der noget i forhold til FB sol op og nedgang V5 jeg skal stille på for at den ved hvornår på året det er nu?

Ønsket er at lyset skal tænde når soler er gået ned og så slukke kl. 01.00 om natten herefter skal det så tænde igen kl. 6 og slukke når soler står op. 

Jeg har trukket Udgang sol_nede til FB 1.2.04.d. - lav - vil lyset så tænde på den lave indstilling når solen er gået ned?

Vh Peter

• 0

Sider ikke lige ved en pc med Visual og kan tjekke indstillingsmulighederne, men der er ikke noget der skal stilles for at den kender årstiden.

Måske du skal bruge puls udgangen, istedet for den faste/stående udgang, hvis den FB du vil styre er beregnet til puls.