Hop til indhold
  • 0

Udelys vil ikke slukke automatisk


MalibuPlus
 Share

Spørgsmål

Jeg har lige installeret en spritny controller i en gammel installation. Har været alt igennem og det virker umiddelbart efter hensigten.

Problemet er kun, ved lyset ved bagtrappe oppe og nede. Når skumringsrelæet tænder og slukker fint for udelyset ved fordøren, men lyset ved bagtrappen bliver ved med at stå tændt?

Program vedhæftet. Nogle der har et godt bud?

Marts 3 - færdigt.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

13 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Mon ikke det er pga. den måde funktionsblokken virker.

Hvis du markerer funktionsblokken og trykker F1 får du en vejledning til blokken, heri skriver LK bl.a. "Er ”Kip med timer” først blevet påvirket, og derefter ”Tænd (Konstant)” vil lyset ikke slukke automatisk."

Jeg har lavet en ny funktionsblok som du evt. kan bruge i stedet.

 

Malibu.vis

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

"Timeren" er ikke en timer med et tidspunkt, derfor tæller den ikke ned. Hvis du vil se hvornår den slukker så åben blokken og før den interne variabel "- sluk kl" op under indstillinger.

Hver gang indgangen "kip med timer" går On skifter udgangen - uanset ur og skumring - men kun når den går On

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Dvs at den slukker på et klokkeslæt og ikke via nedtælling?

Jeg prøvede den af, men det virkede ikke. Lyset slukkede ikke efter 5 sek, som jeg havde sat timeren til.

 

Nu har jeg oprettet med vedhæftet løsning. Eneste ulempe er, at hvis man trykker på kippet, mens lyset er "konstant tænd", så slukker det efter timerens udløb.

Marts 5 - Ny modificeret udelys(m original).vis

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Okay, min fejl. Jeg havde trukket udgangen fra din blok til "Tænd konstant".

 

Men så simulere jeg og sætter ur og skumring til "on" og prøver at trykke på "kip" og så slukker den det hele - det er heller ikke ideelt.

 

EDIT: Jeg bøjer mig - det virker. Ikke helt som jeg havde tænkt mig, men det virker faktisk.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok