Hop til indhold
  • 0

Visility touch og openhab


Mads M
 Share

Spørgsmål

Hej 

er der nogen der kører med både Vilisity og Openhab på samme controller.

Jeg har problemer med at Openhab falder af, samtidig holder min IHC Remote app op med at virke, Visility skærmen virker hele tiden.

når jeg åbner OH2 loggen viser den at prøver at Connecte til IHC controleren, men får timeout, derefter prøver den igen.

først efter lang tid ca. 20min eller ved genstart at min router kommer den på igen, jeg ved ikke om det er er netværks problem eller et problem mellem OH2 og IHC. Er der andre der har problemer er at OH falder af?

jeg har prøvet at skifte min router til en anden model, men uden hæld :(

Link til kommentar
Del på andre sites

4 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Nu har jeg ikke visility, men jeg har openhab, og jeg har også haft en controller der var meget ustabil.

Jeg har siden den sidste firmware update (ikke den helt nyeste, den understøtter min controller ikke.) kørt uden problemer i 4-6 måneder. Jeg er næsten ikke plaget af genstart mere, jeg synes ikke rigtigt jeg har ændret i mit program, er næsten sikker på det er den firmware der har gjort underværker for mig.

Jeg kan sagtens bruge openhab, apple homekit og ihc remote på iphone, samtidigt osv, uden genstart eller lign.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
17 timer siden, Esben Uth skrev:

Jeg har siden den sidste firmware update (ikke den helt nyeste, den understøtter min controller ikke.) kørt uden problemer i 4-6 måneder. Jeg er næsten ikke plaget af genstart mere, jeg synes ikke rigtigt jeg har ændret i mit program, er næsten sikker på det er den firmware der har gjort underværker for mig.

@Esben UthPræcis hvilken firmware version bruger du, og hvad er ca. den længste periode IHC Controlleren har kørt uden genstart? Hvilken hw version bruger du?

Jeg benytter også både Openhab og herigennem Apple Homekit samt IHC Remote samtidig uden problemer med genstart eller lignende. Service View og IHC Visual kan også forbinde uden problemer. Mit hw er 6.1, firmware er 2.7.199, og IHC Controller kan køre i flere måneder uden genstart.

Vilisity kender jeg ikke, men hvis den ikke benytter LK's metoder enableRuntimeValueNotifications og waitForResourceValueChanges, så kan IHC Controlleren bliver ekstra belastet, hvilket kan give problemer for andre - fx Openhab. Benytter du Openhab, så kan du lave et Habpanel, hvilket giver et fint dashboard efter eget ønske, og det kan så bruges på en indbygget Ipad. Habpanel er simpel drag & drop med mange muligheder.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Controleren genstarter ikke, da både Visility og IHC tryk stadig virker når OH falder af.

jeg kører den seneste version 2.8.3 og min controller er hw 6.2, har også prøvet med 2.7.220 men den laver samme problem. Jeg ved at Visility bruger LK's officielle API, jeg ved ikke om det er det samme som du nævner.

jeg ved godt at OH har en masse lækre ting, men hvis den falder af så er det knap så lækkert :(,

når den så kommer på igen efter at have forsøgt at komme på controlleren i nogen tid, så downloader den projektet fra controlleren, men det kan den godt gøre 3-4 gange før den bliver færdig, det er som om den ikke får hentet det ordenligt.

når den sammenligner størrelserne på projektet er de ikke lige store.

har du også oplevet dette?

 

Jeg har vedhættet fejlen i OH loggen når den prøver at forbinde til IHC controlleren

IHC_connect_error.txt

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg kan ikke åbne den uploadede fil - får i stedet vist en besked om, at den ikke er tilgængelig for min konto. 

For at indkredse problemet vil jeg prøve at  slukke Vilisity for at finde ud af, om problemet er relateret til denne eller ej. Jeg går ud fra, at du selv har sørget for korrekt netværksopsætning på alle devices, herunder at de skal tilhøre samme subnet fx 192.168.1.x . Hvis du benytter dette subnet, må ingen enheder inkl. router være på 192.168.0.x Kontroller også at du ikke har brugt den samme ip adresse flere steder.

Igen mener jeg, at Habpanel har en funktionalitet tæt på Vilisity, så hvis du bruger denne, behøver du ikke 2 klienter permanent på din controller.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok