Hop til indhold
  • 0

Intet tv signal ved brug af triple play splitter


Peter S
 Share

Spørgsmål

Hej,

Jeg har en udfordring med vores net basic løsning - når jeg forbinder vægudtaget direkte til vores tv er der hul igennem, men ligeså snart jeg sætter en triple play splitter imellem væg og tv påstår tv'et at jeg skal tjekke forbindelse fordi "signalet er svagt eller intet signal". Når jeg sætter et IHC netværkskabel fra væk til splitter og videre til tv, kan jeg sagtens få kablet internet, så både kabler og splitter virker umiddelbart.

Det er udelukkende, når jeg ligeledes forsøger at tilslutte tv kabel at den fejler.

vi har kabel tv (og bredbånd) fra Yousee hvis det har nogen betydning og vi bruger udelukkende officielle IHC produkter.

Nogen der har en ide omkring hvad dette kan skyldes?

/Peter

 

Link til kommentar
Del på andre sites

12 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Jeg skal lige sikre mig jeg forstår opsætningen korrekt.

Ok:
IHC net kable -> splitter -> direkte til TV
                                      -> netvæks kabel til PC

PC virker, TV virker ikke:
Splitter -> antenne kabel til TV
            -> netværks kabel til PC.

Hvis ovenstående er korrekt forstået, vil jeg mene det er dit antenne kabel som ikke virker. Har selv nogle billige antenne kabler fra harald nyborg, som har for høj dæmning. De virker ok mellem video og TV, men ikke mellem IHC net antenne kablet og TV.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Lars,

Mange tak for input. Jeg bruger udelukkende IHC kabler, så ingen billige antennekabler. 

1) Vægudtag -> ihc antennekabel -> tv (virker fint)

2) Vægudtag -> ihc datakabel -> splitter -> ihc antennekabel -> tv (virker ikke)

3) Vægudtag -> ihc datakabel -> splitter -> ihc datakabel -> tv (der er internet på fjernsynet, så det virker)

Pga ovenstående må jeg konstatere at alle kabler fungerer ligesom splitteren også fungerer pga af punkt 3. Mit issue går på at jeg ikke kan få 2) til at virke, således at jeg både kan få kabel-TV + internet på tv'et på samme tid. 

Jeg har desuden prøvet på et andet tv i et andet rum, også uden held. 

Mine umiddelbare tanker på fejlkilder; 1) Indgangssignalet fra Yousee er ikke stærkt nok til at splitte det, eller 2) IHC boksen skal justeres på en eller anden måde. 

Håber ovenstående giver et mere klart billede af min udfordring - og i øvrigt mange tak for hjælpen!

Peter

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

1. Når du skriver IHC antennekabel, mener du så det kabel hvor der er RJ45 stik i den ene ende og gammeldag coax antennestik i den anden?

2. I 3 hvor du ikke bruger noget IHC antenne kabel, hvordan får du så antenne signal på TV'et? Jeg her heller ikke helt med på hvad du mener med internet på fjernsynet.

3. Kan du se signal styrken på TV'et? Nogle fjernsyn kan viser signal styrke og kvalitet.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

1. Ja - "internetstik" i den ene ende og gammeldags "antennestik" i den anden ende

2. Jeg kan godt gå på internettet med mit tv ved brug af diverse apps hvis jeg enten 1) sætter IHC datakabel fra væg til tv, eller 2) sætter IHC datakabel fra væg -> splitter -> IHC datakabel -> tv. Problemet er dog at jeg IKKE kan modtage kabel tv, hvis jeg samtidig vil have internet på fjernsynet. Dette var blot for at illustrere at spæitteren virker ligesom datakablerne, så det kan udelukkes som fejlkilde. 

3. Det vil jeg lige prøve i morgen

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

3. Nu har jeg testet signalstyrken. Når IHC tv-stik går fra væg til tv opnår jeg en signalstyrke på 98..

Når jeg sætter væg -> datakabel -> triple splitter -> tv stik -> tv har jeg et signal på 0. Der er absolut intet hul igennem triple play splitter. Se i øvrigt nedenstående billede:image.jpeg

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
21 timer siden, Peter S skrev:

Hej Torben,

Der kan man bare se - det er følgende kabel jeg har:

http://elbutik.dk/catalog/tilslutningskabel-data-rj45-rj45-5703302139885-p-1987.html?cPath=74_151

Jeg troede egentlig det var det samme kabel man brugte både som indgang i splitter og indgang til pc, men her tager jeg nok fejl?

Når jeg kigger på dit link falder jeg over at der står 2*2*awg24 Det tyder lidt på at der kun er 4 leder i kablet. Det bør du kunne se i stikkene på kablet. 4 leder er hvad der skal bruges for at får PC'en på nettet med de 100Mbit som IHC net basis understøtter, men når du også vil have TV gennem samme kabel skal der bruges 2 leder mere. Og vil du også have tlf. med samtidig skal der bruges yderlig 2 leder, og så kommer du op på den 8 leder som der er plads til i et RJ45 stik.

Edit:

Dit kabel er beskrevet her http://77.221.237.111/servlet/context?n1=14&n2=2405&n3=2436&n4=2484 Som du kan se står der at de kun understøtter 10/100Mbit. Det passer med at der kun er 4 leder. For at de kan understøtte gigabit (hvilket IHC Net Basis ikke gør) kræves der 8 leder i kablet.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
22 timer siden, TorbenSørensen skrev:

Det skal være sådan et triple play tilslutningskabel her >>LINK<<

Jvf. teksten på dit link, så er der tale om et normalt termineret gigabit PDS kabel "Farvekodedeterminering af lederne i henhold til EIA/TIA 568A" Men det skal selvfølgelig være godkendt til 1000MHz for at TV signalet kan komme igennem.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok