Hop til indhold
  • 0

udekompensering


Jurger
 Share

Spørgsmål

Hej i Forummet

Nu har jeg søgt og søgt. men kan ikke finde nogen FB med udekompensering, jeg kan huske der engang har ligget en til download. og har ligeledes fundet denne gamle tråd, men kan ikke finde den rigtige FB i tråden.

jeg er lidt træt af at når det bliver som i dag -5 grader. at jeg manuelt skal stille på min termostat på fjernevarmeunitten fordi den godt kan klare et nøk mere for en højere fremløbstemperatur og mere varme.

Jeg havde i tankerne, enten at forsøge mig med den i indlægget henviste FB, og så smide en udeføler op.

eller også hvis det er muligt. er der nogle der kender til en løsning hvor hvis et rum (flere rum) har kaldt på varme f.eks. en time, men temperaturen ikke stiger til det ønskede setpunkt, så hæves temperaturen på fremløbet frem til fordeler rørene. temperaturen kan evt. stige i intervaller med 1 grad pr 2 timer. såfremt temperaturen ikke er opnået, når temperaturen i alle rum er opnået kan temperaturen så falde med 1 grad efter en given tid. Sådan kan det så passe sig selv og den fastsatte komforttemperatur i det mest belastede rum vil altid lige kunne overholdes.

som bonus info har jeg en fjernvarme unit som sender varme ud til radiatorer i kælderetagen. som afgrening på den streng har jeg en gulvvarmeshunt hvorpå en telestat så skal styre temperaturen for at opnå den bedste afkøling af gulvvarmeanlægget. kan selvfølgelig ligeledes udbygges til fjernevarmeunitten. jeg har 9 kredse på mit gulvvarmeanlæg.

håber på hjælp at hente. :-)

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

3 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Nej den gamle oprindelige vedhæftede fil er nok ikke røget med over dengang forummet blev opgraderet/konverteret. Jeg har den muligvis, men ellers kan du jo prøve at kikke i den .zip fil der er i dette indlæg.

Du skal under alle omstændigheder have en motorventil (aktuator) monteret på ventilen. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Lars.

det eneste er bare at den zip fil der ligger der hedder BDH er en bryllypsdagshusker, eller ser jeg det helt forkerte sted?

 

men jeps. Der skal selvfølgelig en motorventil på. 

Jeg tænker en 230V on/off som telestaterne på de enkelte gulvkredse må kunne gøre det, eller er der erfaringer med det skal vare noget 1-10v ell?

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok