Hop til indhold
  • 0

Hvor forsvandt det hen ??


Frederik A
 Share

Spørgsmål

Hej

Da jeg ville kontrollere programmeringen at en inputadresse gav det et "klik" i systemet og styringen af de forskellige rum forsvandt.

Det ser ud til at programmeringen stadig er i Controlleren (RS 232) når jeg angiver den pågældende adresse, men hvad er gået galt ??

Det hører med til historien, at det er flere år siden at jeg sidst forsøgte mig, så jeg arbejder på en "Windows 98" maskine med en version 1.2e.

Er der en, som har et godt råd - udover at skifte til Visual 2 - så jeg minimum kan "få tændt lyset i huset".

På forhånd tak for hjælpen 

Frederik A. 

Link til kommentar
Del på andre sites

9 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
10 timer siden, Frederik A skrev:

Hej

Da jeg ville kontrollere programmeringen at en inputadresse gav det et "klik" i systemet og styringen af de forskellige rum forsvandt.

Det ser ud til at programmeringen stadig er i Controlleren (RS 232) når jeg angiver den pågældende adresse, men hvad er gået galt ??

Det hører med til historien, at det er flere år siden at jeg sidst forsøgte mig, så jeg arbejder på en "Windows 98" maskine med en version 1.2e.

Er der en, som har et godt råd - udover at skifte til Visual 2 - så jeg minimum kan "få tændt lyset i huset".

På forhånd tak for hjælpen 

Frederik A. 

Hej Frederik.

Velkommen til ihc-user.dk

Hvad er det for et klik du har oplevet? Var det fra strømforsyningen? Eller hvor kom det fra? Er der 24V på controlleren?

Kan du ikke hente dit projekt ned til PC'en igen?
Nogle gange skal man prøve flere gange før der kommer hul igennem. Sluk/tænd controller med kablet tilsluttet. Pc'en skal også genstartes indimellem måske.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Bjarne

jeg tror klikket skyldes at alle relæer ændrede stilling samtidig. I alt fald er der tænd, der hvor der var slukket og omvendt.

jeg har taget strømmen af IHC'en flere gang og genstartet PC'en. Umiddelbart kan jeg tage programmet fra controller til pc og lægge det tilbage igen, men der sker intet når jeg trykker på 24v trykkene (kontakterne i huset). Det  er som om controlleren er død selv om den blinker i samme frekvens som tidligere.

kan jeg kontrollere om controlleren virker ved at mål et sted på den ?

frederik 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Bjarne

jeg tror klikket skyldes at alle relæer ændrede stilling samtidig. I alt fald er der tænd, der hvor der var slukket og omvendt.

jeg har taget strømmen af IHC'en flere gang og genstartet PC'en. Umiddelbart kan jeg tage programmet fra controller til pc og lægge det tilbage igen, men der sker intet når jeg trykker på 24v trykkene (kontakterne i huset). Det  er som om controlleren er død selv om den blinker i samme frekvens som tidligere.

kan jeg kontrollere om controlleren virker ved at mål et sted på den ?

frederik 

ps. Jeg har lige målt, at der er 24v på controleren fra strømforsyningen.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Du kan åbne serviceprogrammet og se om inputs reagerer når du trykker på tryk i huset

Download det her

Er der 24V på inputmoduler?

Men hvis du har hele dit program liggende på pc'en kan du prøve at lægge et tomt projekt i controlleren og derefter lægge det rigtige projekt i igen.

Kører du nyeste firmware? Hentes her under Visual 1

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
12 minutter siden, Frederik A skrev:

Hej Bjarne

jeg har checket med serviceprogrammet.

inout reagerer, men der sker ikke noget på output siden, så mon ikke controlleren er stået af på grund af alderdom 

Frederik

Så skulle det være sket da du ville kontrollere programmeringen, men intet holder evigt. Men det er yderst sjældent at en IHC-controller brænder af. 

Slet programmet i controlleren (læg et tomt op) og prøv at aktivere en udgang med serviceprogrammet, tænder udgangen?

Lav et lille program med et tryk og en kip funktionsblok til en udgang, virker det?

Hvis ikke tag alle input- og outputmoduler fra controlleren og prøv at have et enkelt output modul tilsluttet, kan du aktivere udgangen via serviceprogrammet? Ellers fjern modulet og prøv et andet. På den måde kan du arbejde dig frem. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Citat

 

Hej Bjarne

jeg har checket med serviceprogrammet.

input reagerer, men der sker ikke noget på output siden, så mon ikke controlleren er stået af på grund af alderdom 

jeg er sammen med Poul Erik, der har lavet IHC programmeringen gennemgået mulighederne. Jeg kan tvangsstyre output, men ikke få forbindelse mellem in- og output, så jeg har bestilt en ny Visual 2 controller.

tak for råd og vejledning, det er rart at have prøvet alt inden køb af nyt.

Frederik

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, Frederik A skrev:

Hej Bjarne

jeg har checket med serviceprogrammet.

input reagerer, men der sker ikke noget på output siden, så mon ikke controlleren er stået af på grund af alderdom 

jeg er sammen med Poul Erik, der har lavet IHC programmeringen gennemgået mulighederne. Jeg kan tvangsstyre output, men ikke få forbindelse mellem in- og output, så jeg har bestilt en ny Visual 2 controller.

tak for råd og vejledning, det er rart at have prøvet alt inden køb af nyt.

Frederik

Hej Frederik. 

Velbekomme. Ja så lyder controlleren noget syg. 

Glædelig dig til den nye controller, nu åbner der sig en verden af muligheder. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok