Hop til indhold
  • 0

Magnet kontakt


Lennarth Smed
 Share

Spørgsmål

9 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Smed skrev:

Kan man bruge en magnet kontakt til at aktivere et lampested eller stikkontakt?Jeg tænker på at sætte en på en loftlem, at så snart den åbner så er der lys på loftet..kan, kan ikke?
Ja da. Magnetkontakten kobles bare til en indgang på et 24V-inputmodul. Hvis det er på en loftlem, kan du spare magnetkontakten og bruge en almindelig skabsafbryder som denne: skabsafbryder.jpg. (Kr. 48,05 hos GreenLine.)-- Jakob

post-221-13549256688958_thumb.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det må du lige forklare nærmere :-)Jeg forstår ikke at du mener, at det er forskelligt hvad du kan benytte henholdsvis den ene type aftaster frem for den anden.?De forbindes vel begge til et input, og så er det jo op til dig og din software hvad der skal ske med signalet, eller tager jeg fejl?/Ole

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

OK. Jeg vil mene du kan benytte hvad som helst, som kan skabe en forbindelse mellem et af inputmodulets fælles terminaler, og så en af indgangs terminalerne på modulet. Og så længe du holder dig til 24 VDC inputmoduler, stilles der jo ikke de store krav til kabelføring og kontakt, i modsætning til hvis du benytter 230 VAC inputmoduler.Hilsner Ole

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Smed skrev:

Jamen sådan en har jeg skam allerede, den kan kun styre lofts lyste, med et magnetsæt kan jeg i princippet slukke for alt andet når jeg skal på loftet...:woohoo:
Nejnej - du skal ikke koble den direkte til loftlyset. Du skal koble den til et inputmodul, så du styrer lyset i IHC'en. Sådan her: [img size=499]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/images/skabsafbryder_IHC.jpg-- Jakob

post-221-1354925668901_thumb.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

HejGør det til en vane at benytte 24V/24mA input modul når signalgiverne er "upræcise". Der vil altid komme ir/smuds på signalgivere der ikke er produceret målrettet til svagstrømssystemer. Hvis der anvendes 24V/3mA input modulet er det meget sansynligt at det fejler da der ikke er nok "krudt" på dette modul.Jeg ville personligt aldrig vælge en skabskontakt men derimod en magnetkontakt indbyg/påbyg da denne løsning er mere holdbar i længden.ABO

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok