Hop til indhold
  • 0

Støj/summen fra LED-lyskilde i Wireless Dimmer.


Thomas Fabricius Strømlund
 Share

Spørgsmål

Hej,

Jeg har lige erhvervet mig 6 stk. sunflux led lyskilder http://www.sunflux.dk/da/product/sunflux-gu10-45w-2700k-250lm-ra95-60-dim-10128
- endelig fandt jeg nogle der passede til min IHC wireless Uni lysdæmper https://www.greenline.dk/k/elartikler/lauritz-knudsen-fuga/lk-fuga-wireless/p/wireless-fjernbetjent-lysdaemper-uni-250w
Det har ellers givet mig grå hår og adskillige forsøg, også med en fibaro bypass som heller ikke fik det til at virke.. Men nu fik jeg det endelig til at virke, og så alligevel ikke.. For lyskilderne summer, så ville høre om det er noget i har erfaring med? De støjer sådan set ligemeget om de er dæmpet eller på fuld styrke..

De kan heller ikke dæmpes særlig meget synes jeg.. Er det noget man gøre noget ved?
For da jeg prøvede med philips master led, der kunne de dæmpes en del længere ned.. Men dem kunne jeg bare ikke bruge da en eller flere af dem stod og lyste svagt når jeg slukkede..

Håber der er hjælp at hente?!

Link til kommentar
Del på andre sites

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Den dimmer er bare ikke god til LED. Ø80 ver 2 er favoritten.

Men du kan prøve at smide en DimBob på. Det har hjulpet mig lidt.

Jeg havde 8 Sunflux GU10 på den samme dimmer, og mange gange kunne de ikke tænde, og det hjalp DimBob'en 99% på. Men nu har jeg dog skiftet dimmeren ud til en Ø80 ver2, og det spiller max, og kan dæmpes helt ned.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Tak for svar Bjarne,

Jeg har desværre ikke mulighed for at montere ø80 udtaget, da jeg ingen samlinger har i loftet.

Jeg har haft kontakt med SunFlux og skal forbi dem imorgen og udbytte de lyskilder jeg har med en ny udgave som de har lavet, som forhåbentlig skulle klare problemet.

Men ang. dim-bobben, gør den også at man kan dæmpe længere ned? For de her lyskilder fra SunFlux kommer slet ikke i nærheden af dæmpningsniveauet som da jeg prøvede med Philips Master Led og Envilar.. Så det kunne da være lækkert hvis den gjorde jeg kunne dæmpe SunFluxene længere ned i styrke..

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg tør ikke love dig at det duer. Men jeg fik at vide hos Greenline at jeg kunne returnere den hvis den ikke virkede på mine spots. 

Jeg har 11 stk osram gu10 4,5 w lyskilder på en wireless uni 250. De vil bare ikke tænde og slukkes så der har jeg sat DimBob'en på nu, men det virker stadig mega dårligt. De vil heller ikke dæmpes særlig langt ned, nærmest kun 10 %. Der må jeg op med muldvarpen og købe en ø80 mere. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Man kan på de wireless dimmere, under "avancerede egenskaber",  indstille både minimum og maksimum værdi i %, som lysdæmperen skal fungere imellem. Som standard står den til 22% som minimumsværdi, hvilket passer fint til glødepærer/halogenbelysning. Jeg har oplevet at det er nødvendigt at sætte minimumsværdien ned ved nogle fabrikater af LED, for at de kan dæmpes ned til et tilfredsstillende niveau, så prøv at justere lidt på den værdi, og se om det hjælper. Det er nemt at afprøve i serviceview. Start med at dæmpe dem helt ned, og indstil derefter minimumsværdien nedad. Nogle LED kan dog ikke starte op på meget lavt niveau, så afprøv lige det også, når minimumsværdien er indstillet til ønsket niveau. 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, Thomas Fabricius Strømlund skrev:

Tak for svar Bjarne og Torben.. Og kan fortælle at den nye sunflux lyskilde med ny driver fjernede summe problemet :)

Fedt. Der er også netop noget med at Sunflux har lavet en opdateret model gu10 så man kan drive den ned flere typer dimmere som før har givet problemer. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok