Hop til indhold
  • 0

Gulvvarme på tablet


latter
 Share

Spørgsmål

Hej 

har søgt lidt i forrummet, og fandt dette link, er der nogen der har denne FB liggende hvor det er muligt at ændre gulvtemperatur, istedet for rum temperatur på tablet.

eller ved hvor den kan findes? 

 

hvis det ikke er muligt at fremskaffe den modificeret FB, giver det nogen problemer i programmet at sætte input fra gulv temp, ind på indgang i FB til rumtemperatur? (andet end at navnet ikke passer?) 

 

-Kristian 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

4 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Umiddelbart er dit ønske ikke muligt at opfylde - Men det er endnu en af fordelen ved IHC - der kan næsten altid gøres "noget"

I dit tilfælde er dette "noget" som følger:

Højreklik på 5.2.05, "Vis program", højreklik igen på 5.2.05 (øverste linje) "Oplås"

I venstre kolonne flytter du nu udgangen "Gulvtes aktuelle setpunkt" op på INDGANG - marker, træk og slip.

Luk funktionsblokken ved at trykke på Esc.

 

Indsæt endnu en temperatursensor og funktionsblokken 5.2.06 i lokaliteten

Træk rumtemp. fra den nye sensor over på rumtemp på nye funktionsblok.

Træk Aktuelt setpunkt fra den "nye" blok op på "Gulvets aktuelle setpunkt" på den "gamle" blok - den du lige har flyttet.

Gem det hele på kontrolleren

 

Jeg har vedhæftet en .vis fil der viser det færdige resultat.

God fornøjelse

Gulvvarme på ipad.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Latter

Jeg skal forsøge.

Problemformulering: Du ønsker at indstille setpunktet for både rum og gulvtemperaturen via ipad/tablet.

Hvilket ikke er muligt med de originale funktionsblokke.

En ipad/tablet kan normalt kun ”se” de produkter du har i din installations del, altså ikke dine funktionsblokke. Det har dog været et ønske fra programmørens side, at varmen også skulle kunne indstilles på samme lækre måde som en trådløs lysdæmper. For at gøre dette, ”kigger” ipad/tablet efter en temperatursensor og følger rumtemperatur signalet fra denne til funktionsblokken.

Herfra bliver det lidt gætværk:

Hvis funktionsblokken har det rigtige ID nummer ”fanger” ipad/tablet UDGANGEN ”Rummets aktuel setpunkt” som så kan indstilles via ipad/tablet.

Da den kun følger rumtemperaturen kan du ikke indstille gulvtemperaturen.

Ved at flytte ”gulvets aktuelle setpunkt” op under INDGANGE og tilføje yderligere en temperatursensor og FB, kan du fra dennes UDGANG sende signalet op til INDGANGEN på den funktionsblok som styrer varmen i rummet.

 

Øvelsen bevirker selvfølgelig at du får en del temperatursensorer som ikke er konfigureret. Hvilket KAN give problemer, om det giver problemer for dig må komme an på en prøve.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Henning 

 

Tak  for forsøget! 

 

Vil Prøve at hoppe ud i projeket når jeg engang har lidt mere tid.

Primært er det kun Gulv temperaturen jeg ønsker at ændre, da det er i en udstue med glas hele vejen rundt. 

derfor er det ikke muligt at opnå rum temp med gulvvarmen.

Derfor ønsker jeg kun at kunne ændre temperaturen i gulvet, da jeg har andre varmekilder til rum temperaturen. 

ved ikke om dette giver nogen forskel.

-Kristian

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok