Hop til indhold
  • 0

Uni Dimmer IHC/SA


Mogens Lunde
 Share

Spørgsmål

En af mine gamle 350CR'ere gik i stykker og jeg udskiftede den med en UNI Dimmer 400 IHC/SA. Den gamle programmering virker egentlig o.k. bare ved at udskifte dimmeren, bortset fra at den ikke længere kører i bund - derefter i top osv. Nu skal man slippe tasten når den når bund/top og trykke igen for at køre den anden vej.

Men jeg tænkte om ikke jeg burde vælge et anden datalinjeprodukt end Dimmer 350LR/600CR/1000LR. Problemet ved det er dog at i konfigureringen af udgange i det gamle setup står :

Touch -> Datalinie 10.02
Udgang for 230V -> Datalinie 4.05

Men på de andre dimmere er opsætningen af udgange anderledes (går ud fra at jeg bør vælge en UniDimmer touch):

Touch  -> Ikke konfigureret
Sluk  -> Ikke konfigureret
Memory 1  -> Ikke konfigureret
Memory 2 -> Ikke konfigureret

Nogen som ved hvordan det skal sættes op? Er FB 1.2.01.c det rette valg i næste step?

Har programmeringen nogen effekt på hvordan den dæmper LED's? Jeg må konstatere at de LED's jeg har købt efter LK's guide bare ikke fungerer.

Link til kommentar
Del på andre sites

8 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hvis du bruger den blok til uni dimmer hvor følgende inputs vælges

På 14. juli 2016 at 17:29 , Mogens Lunde skrev:

Touch  -> Ikke konfigureret
Sluk  -> Ikke konfigureret
Memory 1  -> Ikke konfigureret
Memory 2 -> Ikke konfigureret

Så skal din lysdæmper kobles op med 4 udgange fra et 24V output modul.

Går ud fra at din gamle dimmer "bare" var koblet op fra et 230V output ?

Hvis dette er tilfældet skal du bruge en af de blokke til touch dimmer, jeg kan ikke lige slynge et blok navn ud da jeg ikke sidder med visual her.

Hvilken type pærer har du købt?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det er disse pærer: Osram Parathom Pro PAR16 Adv 5.9-50W 927 36D GU10 (4052899944152)

Fungerer hverken i en 350CR eller Unidimmer 400. Når jeg satte disse pærer i en udgang dæmpet af en 350CR så gik den helt død (4 pærer monteret), og jeg kunne hverken tænde eller slukke dem via inputtrykkene. Måtte genstarte hele anlægget for og skifte over til de gamle halogen. LED er virkelig noget bras når man taler dæmpning.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Prøv nogle Sunflux GU10. Jeg synes at de er nemmere end andre at dæmpe. 

 

Jeg har ret god erfaring med din nye dæmper. Den dæmper mange typer LED pærer. 

Har du været inde på LK'S dimmerguide? Den er dog ikke opdateret med alle nye pærer. 

 

Men enig med Esben. Den dimmer skal monteres op med fire udgange fra et Output 24 for at den virker for dig. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
16 timer siden, Bjarne Sørensen skrev:

Prøv nogle Sunflux GU10. Jeg synes at de er nemmere end andre at dæmpe. 

 

Jeg har ret god erfaring med din nye dæmper. Den dæmper mange typer LED pærer. 

Har du været inde på LK'S dimmerguide? Den er dog ikke opdateret med alle nye pærer. 

 

Men enig med Esben. Den dimmer skal monteres op med fire udgange fra et Output 24 for at den virker for dig. 

Tak for inspiration Bjarne. Tavledæmperne er jo en dyr løsning når man ud over dæmperen skal bruge 4 udgange og et par indgange, så jeg overvejer at skrotte alle tavledæmpere og vil få installeret Ø80 wireless og så se om ikke de fungerer lidt bedre. Man må vel gerne placere den trådløse dæmper et vilkårligt sted udenfor tavlen, eks. placeret i sådan en fætter "LK – Underlag for Ø80 lampeudtag og LK IHC Wireless Ø80 lampeudtag" blot produktets ip-klasse respekteres? Der er ikke mere plads i tavlen, og en udvidelse kræver at hovedet lægges noget i blød.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 minutter siden, Mogens Lunde skrev:

Tak for inspiration Bjarne. Tavledæmperne er jo en dyr løsning når man ud over dæmperen skal bruge 4 udgange og et par indgange, så jeg overvejer at skrotte alle tavledæmpere og vil få installeret Ø80 wireless og så se om ikke de fungerer lidt bedre. Man må vel gerne placere den trådløse dæmper et vilkårligt sted udenfor tavlen, eks. placeret i sådan en fætter "LK – Underlag for Ø80 lampeudtag og LK IHC Wireless Ø80 lampeudtag" blot produktets ip-klasse respekteres? Der er ikke mere plads i tavlen, og en udvidelse kræver at hovedet lægges noget i blød.

Jo man må gerne montere de wireless dæmpere udenfor tavlen, i de egnede underlag.. 

De wireless dimmere, er også de eneste rigtige at vælge til IHC i dag, da styringsmulighederne er langt bedre. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, Bjarne Sørensen skrev:

Som Torben siger ;)

Jeg kunne dog godt frygte at dine lyskilder du nævner heller ikke kan dæmpes på den wireless dimmer. Dimmeren skal være ver 2. 

Det er det rigtige at starte. 

HW1 er så vidt jeg ved udgået for længst, så jeg formoder at man kan påregne at få en HW2 ved alle nybestillinger eller skal man virkelig præcisere det ved bestillingen?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
20 minutter siden, Mogens Lunde skrev:

HW1 er så vidt jeg ved udgået for længst, så jeg formoder at man kan påregne at få en HW2 ved alle nybestillinger eller skal man virkelig præcisere det ved bestillingen?

Njaa, du burde helt klart modtage en ver2 ved bestilling fra an af de større webshops.

Det var bare hvis du fandt dem brugt at du skulle være opmærksom på det.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok