Hop til indhold

Styring af VVB


Recommended Posts

Hej jeg har gang i lidt at en projekt eller stadig på planlægnings stadie. :P 

Jeg har solceller på taget på den nye ordning så jeg kan ikke gemme el på det store batteri. Men ville gerne have min VVB til at brænde det sidste at mit el af når solen ståler.

Så jeg tænker lidt på om man kan sætte en at de diode aflæsere på min måler som har to tællere som så kan kører ind over IHC hvis den blinker at jeg sælger fx 3000w at den så trækker en el-patron i min VVB. Eller kan man få et smart energi meter som kan programmers til at gøre sådanne?

Har en Danfoss TLX 6 pro+ som efter Danfoss' mening skulle kunne dette med det virker ikke. 

Mvh Mogens  

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja der findes faktisk "intiligente" styringer som kan måle købet salg, og øge egetforbruget, hvis man nu skulle være så uheldig at have overskud som man så bliver nødt til at sælge.

Det er bare ikke gratis med sådan en løsning (de koster flere tusind kr) og de fleste af de krumspring som folk finder på for at "udnytte" sit overskud er ikke økonomisk rentable. Oftest er det bedre at sælge overskudet til kr. 1,12 kr. 0,60 pr. KWh eller hvad man nu får og så bare købe varmen hos fjernvarmen eller naturgassen til 50-80 øre. 

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok