Hop til indhold

IHC Wireless Lampeudtag med dæmper 5-250W kan ikke komme ud af standby


Recommended Posts

Hej

 

jeg har købt en IHC Wireless Lampeudtag med dæmper 5-250W, hvor der er sat en dæmpbar LED-driver og LED strips på. Når den har stået slukket i omkring en time, har den svært ved at komme ud af dvale. Hvis jeg køre en link-test, er der fint signal. Hvis jeg trykker på tasterne, på selve lampeudtaget, vågner det og så virker det fint, indtil det har været standby i lang tid igen. Nogle gange, hvor det har været slukket en kortere periode, er det 5 - 10 sek. om at vågne. er der nogen, der har en god forklaring, eller har oplevet det samme.

 

M.v.h.

 

Michael

Link til kommentar
Del på andre sites

Det lader til lysdæmperen er skruet for langt ned. Hvis du har visual 2 controller med viever ? højreklikker du og vælger egenskaber og vælger avanceret og derefter hæver du mindsteværdien til den kan vægges op efter den har været slukket . Led-pære kan ikke køre lige så langt ned i styrke som glødepære..

 

mvh.Carsten

Link til kommentar
Del på andre sites

Lige nu, cs skrev:

Det lader til lysdæmperen er skruet for langt ned. Hvis du har visual 2 controller med viever ? højreklikker du og vælger egenskaber og vælger avanceret og derefter hæver du mindsteværdien til den kan vægges op efter den har været slukket . Led-pære kan ikke køre lige så langt ned i styrke som glødepære..

 

mvh.Carsten

Altså du højreklikker på "Lampeudtag Dimmer" ,vælger egenskaber/avanceret og derefter regulere minimumsværdien..

Link til kommentar
Del på andre sites

5 timer siden, Michael Thorsen skrev:

Hej

 

jeg har købt en IHC Wireless Lampeudtag med dæmper 5-250W, hvor der er sat en dæmpbar LED-driver og LED strips på. Når den har stået slukket i omkring en time, har den svært ved at komme ud af dvale. Hvis jeg køre en link-test, er der fint signal. Hvis jeg trykker på tasterne, på selve lampeudtaget, vågner det og så virker det fint, indtil det har været standby i lang tid igen. Nogle gange, hvor det har været slukket en kortere periode, er det 5 - 10 sek. om at vågne. er der nogen, der har en god forklaring, eller har oplevet det samme.

 

M.v.h.

 

Michael

Har dit wireless lampeudtag fast fase, eller er det forbundet til en IHC udgang, som du slukker samtidig med wireless?

Et andet problem kan være for lav grund belastning. De gamle lampeudtag skal minimum belasted med 5W for at fungere ordentligt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg bruger en fast fase. Jeg har en transformer der kan køre fra 0.5 - 80 watt. Jeg har sat LED-strips på, der har et samlet forbrug på 28 watt. Hvis dæmpningen er lineær, har jeg regnet mig frem til at dæmperen skal belastes med minimum 18%, for at nå de 5 watt. Jeg har nu forsøgt at sætte minimum til 50%. Nu tænder den, men hvis den har stået slukket ca. 1 min., kan den ikke tænde. Jeg kan heller ikke tænde den på knapperne på dæmperen. Efter nogle minutter tænder den pludselig. Jeg tror efterhånden, der er en fejl på lampeudtaget.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg beklager jeg ikke har fået svaret tidligere. Jeg tror jeg har fået løst problemet, ved at tage strømmen fra dimmeren i mere end 30 min. og fjerne den helt fra programmet, så jeg er startet helt forfra. Nu ser det ud til at den har virket hver gang i det sidste døgn.

Jeg har dog stadig lidt problemer med den. Fra jeg trykker på tænd, går der ca. 2 sek. inden den tænder. Er dette normalt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det problem ses fra tid til anden. Det er lidt forskellige hvad der hjælper. Sommetider forsvinder problemet af sig selv. Andre gange hjælper det at genstarte controlleren via web admin interfacet. Sommetider skal man unlinke dimmeren, uploade sit program, linke dimmeren igen og uploade programmet igen. Sommetider skal man tage alt strøm til controlleren i 10 sek. Det er virkelig trial and error når man har det problem.

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok