Hop til indhold
  • 0

Stikkontakt virker ikke


Kim
 Share

Spørgsmål

Jeg er helt ny bruger af IHC, som er installeret i hele den lejlighed vi netop har købt. Jeg har siddet de sidste 2 aftener og sat mig lidt overordnet ind i det. Jeg er ikke uddannet elektriker.

Det hele fungerer fint med de 'nedarvede' indstillinger vi har, dog har vi et umiddelbart problem: 2 af vores stikkontakter (1 i soveværelset, 1 i kontoret) virker ikke, lige meget hvad vi gør. Jeg kunne igennem IHC visual 2.0 se at der var lavet lidt programmering med netop disse 2 kontakter. Da jeg blot har brug for de konstant er tændte, forsøgte jeg dog at slette installeringen/funktionen helt fra IHC visual, i håb om at de 2 kontakter så blot ville være "on" hele tiden. Jeg uploadede det nye setup til controlleren, men den gjorde ingen forskel. Jeg forsøgte også under selve installeringen => indstillinger, at vælge "initial value" til "ON", dette hjalp heller ikke.

Hvordan får jeg strøm igennem disse 2 kontakter? Og er det muligvis noget helt andet der er galt?

Ekstra info: Der er en meget svag spænding på de 2 kontakter, hvilket jeg kan se når jeg sætter en stikdåse (med LED knap) i kontakten - For så lyser knappen svagt. Dog er der tilsyneladende ikke nok spænding, til at drive eksempelvis en oplader til en telefon/bærbar mv.

 

Vh Kim

Link til kommentar
Del på andre sites

9 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Default i IHC er at alt er off, hvis det ikke er programeret. Du skal derfor sørge for at de 2 stikkontakter finde i venstre side af Visual, og at de er konfigureret på de rigtige udgange. Derufover bør du sætte dem til initiel værdi ON samt sætte kryds i husk sidste indstilling ved power on.

Herefter kan du gå i serviceview. Her kan du se hvad status er på kontakterne og ændre denne hvis kontakterne mod forventning står til off.