Hop til indhold
  • 0

Nyt kodetastatus vil ikke aktivere alarmen


VagnP
 Share

Spørgsmål

Hej,

Jeg har fået monteret et nyt alarm kodetastatur (120B1260) da det gamle tilsyneladende havde fået fugt.

Nu vil det nye tastatur ikke aktivere alarmen. Efter indtastning af koden, fortsætter den grønne diode med at lyse.

Jeg har 1 pir samt en sirene ude og en sirene inde.

Min elektriker har undersøgt at det er monteret korrekt.

Er der nogen som kan se hvad der er galt? Måske der et en forkert indstilling i programmet?

Jeg vedlægger seneste vis fil.

På forhånd tak :-)

Mvh. Vagn

Fra controller 2016-03-20.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

13 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Har du lagt den gamle kode i det nye kodetastatur?

Alle koder til kodetastaturet bliver gemt i selve kodetastaturet, altså ikke i programmet - så når du udskrifter selve kodetastaturet så er alle koder væk og du skal starte forfra med indtastning af marsterkode og dine koder.

Se evt. den vejledning der fulgte med det nye kodetastatur.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hvis du KUN har skiftet kodetastaturet og INTET andet - så er fejlen relateret til udskiftningen hvilket vil sige forket montering eller forkert eller manglende indtastning af koder. Der er selvfølgelig også muligheden for at det nye tastatur er defekt - men den tror jeg lige vi gemmer til senere.

Du skriver at din elektriker har kontrolleret monteringen - selv om det er monteret rigtigt kan det stadig være forkert, forstået på den måde at det nye kodetastatur skal monteres som det gamle, hvilket ikke nødvendigvis er som tegningen viser.

Fint at du har lagt nu masterkode i - har du også lagt samme kode på samme kodeplads som på det gamle.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Henning,

Det nye tastatur er monteret med de samme farvekoder som det gamle tastatur.

I forbindelse med fejlsøgning af det gamle tastatur har en anden elektriker kigget på programmeringen inden han opgav.

Den nye elektriker kan ikke programmere desværre.

Så det er muligt at der er ændret noget i programmeringen eller indstillinger. Jeg har allerede prøvet at lægge nogle ældre backup's ind men det får ikke tastaturet til at virke.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Kodetastaturet kan indeholde 6 unikke koder, kodeplads 1 til 6 som hver har nogle muligheder/begrænsninger

Kodeplads 1 virker altid

Kodeplads 2 til 6 virker kun indenfor en givet tid

Kodeplads 5 & 6 virker tillige kun på udvalgte ugedage

Det er derfor ikke nok, kun at indtaste en nu marsterkode - det, eller de øvrige koder skal også indtastes, så hvis du "kun" har lagt en ny masterkode i kodetastaturet er du ikke færdig og koden virker ikke.

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Tak for det! Nu skete der noget :-)  Det virker næsten.

Jeg valgte kodeplads 1 og alarmen kan aktiveres, men...

Kodetastaturet skifter ikke til rød diode ved aktiveret alarm (har det noget med programmering at gøre?)

Kun den udvendige sirene hyler når PIR'en aktiveres. (det kan måske skyldes at der ikke er fysisk forbindelse til den indvendige sirene?)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Mange tak igen.

Det var en leder der ikke sad fast på den indvendige sirene.

Så mangler jeg kun at finde ud af hvorfor tastaturet ikke skifter til rød farve ved aktivering af alarmen.

Kan man ud fra vedlagte diagram se hvilken leder der ikke er forbundet korrekt?

IMG_3197.JPG

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Mange tak. Du har hjulpet mig godt på vej. Det ser ud til at den hvide leder er monteret korrekt på klemme 6 og jeg checkede status via Service Wiew. Der stod status på kodetstatur til "on" men selvom jeg skiftede til "off" ændrede det ikke noget. Jeg må bede elektrikeren om at kontrollere montagen igen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok