Hop til indhold

IPX800 v4


Recommended Posts

Hej alle

Har siddet og læst lidt frem og tilbage om denne https://detintelligentehjem.dk/gce-electronics-din-rail-modul-webserver-ipx800-v4.html

Er der ikke en venlig sjæl der vil forklarer mig hvad jeg vinde ved at købe mig sådan et, Har i dag et komplet IHC setup med varme, alarm, lys,røg, Visility osv. osv. 

Hvis jeg finder på at investere i sådan en fætter, vil det så være muligt at have flere systemer, her tænker Zwave og IHC sammen feks.??  måske en Ipad på væggen istedet for det mega langsomme Visillity som jeg har i dag.

Grunden til jeg spørg er at jeg har sat nogen servere op for en kammerat som startede virksomhed op for nogen år siden, planen var ikke jeg skulle ha noget for det, men nu tilbyder han mig denne som tak, men kan ikke rigtig finde ud af om det er noget jeg kan bruge til noget :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Der er efterhånden flere produkter på markedet. 

Denne controller og de moduler der fåes til den ser dog mest ud til at være analoge og digitale i/o samt noget DMX. Umiddelbart ikke noget med 230V. Nu er det meste dokumentation også på fransk som jeg ikke er særlig stærk i, men det er da muligt der findes 230V moduler fra andre producenter det kan interface med. Så som alternativ til IHC er jeg lidt forbeholden, men som tillæg eller ad on giver det bedre mening. 

Link til kommentar
Del på andre sites

37 minutes ago, Lars Jacobsen said:

Der er efterhånden flere produkter på markedet. 

Denne controller og de moduler der fåes til den ser dog mest ud til at være analoge og digitale i/o samt noget DMX. Umiddelbart ikke noget med 230V. Nu er det meste dokumentation også på fransk som jeg ikke er særlig stærk i, men det er da muligt der findes 230V moduler fra andre producenter det kan interface med. Så som alternativ til IHC er jeg lidt forbeholden, men som tillæg eller ad on giver det bedre mening. 

 

Den har 8 relæ udgange godkendt til 270v, 10A.

Har selv kigget på ipx800 et par gange, har dog ikek fået taget mig sammen til at bestille den endnu. Der er en del udvidelsesmoduler til den se fx. her:

http://gce-electronics.com/en/108-ipx800-v4

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja ved nærlæsning så jeg godt at den havde de 8 relæer. Men hvad med flere eller dimmere ? Alle de moduler der er i linket er ikke 230v så vidt jeg kan se.

Det er muligt man kan få enocean, eller Zwave dimmere og 230v moduler man kan styre via ipx'n men så meget har jeg ikke sat mig ind i. Så begynder det at være et reelt alternativ til IHC. De fleste har jo nok lidt flere end bare 8 tændinger de vil kunne styre. 

Link til kommentar
Del på andre sites

1 hour ago, Lars Jacobsen said:

Ja ved nærlæsning så jeg godt at den havde de 8 relæer. Men hvad med flere eller dimmere ? Alle de moduler der er i linket er ikke 230v så vidt jeg kan se.

Det er muligt man kan få enocean, eller Zwave dimmere og 230v moduler man kan styre via ipx'n men så meget har jeg ikke sat mig ind i. Så begynder det at være et reelt alternativ til IHC. De fleste har jo nok lidt flere end bare 8 tændinger de vil kunne styre. 

Denne tilføjer flere relæer

http://gce-electronics.com/en/din-web-relay-board-server/1016-web-relay-board-addon-x8r.html

 

Der er åbent api, så min tanke var at køre den samme med z-wave

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok