Hop til indhold

Afspil lokal fil?


Søren Birkholm Eriksen
 Share

Recommended Posts

Hej

Hvad er syntaksen, hvis jeg ønsker at afspille en fil,der ligger lokalt på RPi'n?

Noget ala "/var/www/media/Sound-of-a-doorbell.wav"

Samt, hvor vil det være mest optimalt at placere filen på filsystemet, så det ikke potentielt "skader" IHC Captain ved fremtidige version.

Tak :)

Mvh Søren

2016-01-27_1318.png

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg skulle nok have tilføjet, at jeg ønskede IHC Captain til at afspille en lokal file igennem Sonos. :)

Jeg fik lagt en fil over lokalt på RPi'n og Captain godtager denne URL

http://<IHC Captain IP>/data/sounds/doorbell/Sound-of-a-doorbell.wav

Nu skal jeg bare lige have testet at der også kommer lyd ud af Sonos, når jeg engang kommer hjem. :)

 

Clemen, det var fikst det der, tak. Det er noteret, når behovet engang opstår :)

 

Mvh Søren

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak. 

Det er lidt mystisk. Når jeg vælger test i captain virker det fint, lyden afspilles. Men når jeg trykker på trykket, virker det ikke. 

 

Det betyder vel ikke noget at det er et input jeg bruger til test. 

 

Mvh Søren

 

 

image.jpeg

image.jpeg

Redigeret af Søren Birkholm Eriksen
Link til kommentar
Del på andre sites

9 timer siden, Søren Birkholm Eriksen skrev:

Det er det samme. Virker ved test men ellers  ikke. Har også prøvet at sætte reglen på en udgang i stedet, ingen forskel. 

Jeg har et par andre tryk jeg benytter til play/pause via din Sonos fb, som blev sat op i den gamle version. De virker fint. 

Jeg prøver lige selv og ser om jeg kan få det til at virke. Alternativt kan du indtil da lave en playliste med kun den lydfil i. Så kan du også ændre via sonos og slipper for at upload til raspberry 

Link til kommentar
Del på andre sites

1 time siden, Mikkel Skovgaard skrev:

Jeg prøver lige selv og ser om jeg kan få det til at virke. Alternativt kan du indtil da lave en playliste med kun den lydfil i. Så kan du også ændre via sonos og slipper for at upload til raspberry 

Tak.

Sådan har jeg det også til at køre nu, hvor lyd-filen ligger på et Windows share, men ved at benytte 'afspil fil' og ligge filen lokalt på RPi'n kan jeg fjerne en potentiel fejlkilde. :)

Mvh Søren

Link til kommentar
Del på andre sites

7 timer siden, Mikkel Skovgaard skrev:

@Søren Birkholm Eriksen er du sikker på stien til din fil er 100% rigtig - kan du åbne den hvis du åbner den ind i browseren - her er et eksempel på min:

http://192.168.xxx.xx/beta/data/test.mp3

Kan se dit screenshot ikke har noget imellem /data og ip adr'en :)

Ja, der er ingen problemer med at afspille filen direkte i browseren. 

I mit screenshot afspilles på lokalt lan på port 80:)

_men_ min fil er en wav-fil. Men når det virker under test betyder det vel ikke noget? 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok