Hop til indhold

Philips Hue


Thomas
 Share

Recommended Posts

1 time siden, Bjarne Sørensen skrev:

Jeg havde ikke tænkt på om der var tilbagemelding, men det vil man jo gerne have, men mon ikke man kan spørge på en status og modtage svar fra pærerne. 

Jo kan du godt, men jeg jeg ved ikke om du kan få at vide andet end om den er tændt/slukket.

 

1 time siden, Bjarne Sørensen skrev:

Er du støt på nogen API tilgang til deres PIR? Men ellers som jeg ser det kan den jo køre direkte ind i Apples HomeKit og så derinde kan man forbinde den med hvad man ønsker, feks IHC-Bridge eller IHC-Captain hvis der kommer fuld understøttelse for for Hue. 

Der er fuld API til deres nye PIR (motion sensor). Se her:
https://developers.meethue.com/documentation/supported-sensors

Du råber bare op når du engang har mod på Hue :D

Link til kommentar
Del på andre sites

20 timer siden, Kandersen skrev:

Så fik jeg groups til at virke også. Så nu tænder/slukker alle Hue lamper i stuen på et IHC tryk..
Tror bare jeg skal have en ny staveplade eller så var det for sent i går aftes :D

Vil du dele din opsætning om hvordan du har fået groups til at virke :) Lige nu styre jeg bare via en funktionsblok med de forskellige outputs. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Yep, det er rimelig simpel.. Hvis du kan tænde/slukke en lampe, så kan du tænde og slukke alle lamperne i samme group. 
Fx har jeg en group der hedder 'Stuen'. Der har jeg 3 lamper. Gruppen har ID3.
Så er det rimelig simpel i IHC Captain Get URL: /api/<username>/groups/3/action <--- den her er den vigtige.
Og så bruge samme parameter som når du tænder/slukker   {"on":[newvalus]} I IHC Captain.

I Visual har jeg bare et virtuelt lampeudtag (ikke konfigureret til noget) og et simpelt KIP FB. Og så aftaster jeg udgangen på lampeudtaget i IHC Captain, med en regl om "Forskellig fra værdi". 

Redigeret af Kandersen
Stavepladen
Link til kommentar
Del på andre sites

1 time siden, Jason_Hill skrev:

Vil du dele din opsætning om hvordan du har fået groups til at virke :) Lige nu styre jeg bare via en funktionsblok med de forskellige outputs. 

I realiteten er det heller ikke galt det du gør, for så kan du styre hver enkelt lampe alene, (forskellige farver, niveau osv). Og så længe du har defineret virtuelle udgange i Visual, så kan du altid bruge visual til at slå dem sammen til en gruppe. 
Men hvis du har flere lamper i samme gruppe, som altid skal bruge samme niveau, så er der ingen grund til at gøre det for hver lampe i visual. Så er det hurtigere og nemmere at lave en gruppe i Hue appen, og så bare bruge den i IHC Captain. 

Dvs du kan have et tryk som sætter en helt bestemt scene, (dvs retter dine lamper til). Eller du kan gøre det endnu nemmere. Lave en scene i Hue appen, og så kalde den via parameter i IHC Captain på en bestemt (virtuel) udgang. Den her del er præcis det samme som Scenarie i IHC. Det hele handler om, hvordan du grupperer dine lamper. Har du flere lamper i samme rum, så er det bare at oprette dette i Hue bridgen (brug appen, det er nemmest). Og så kalder du de rum eller grupper fra APIén.

Dvs et tryk til at tænde/slukke en lampe, en gruppe af lamper eller et rum. 
Og et tryk til at sætte hvilken scene denne gruppe skal lyse efter. Man kan også have et tryk, hvor man for hvert tryk cykler imellem flere forskellige scener, (standard opsætning på Hue dimmer Switch). Jeg skal bare lige gennemskue hvordan pokker de har gjort det.

Alt det er er yderst basic i APIen, og simpelthen i IHC Captain - Det helt store problem, det er stadivæk real-time dimmer. Den har jeg ikke knækket endnu, for jeg tror IHC Captain på een eller anden måde skal ændres til at forstå et tryk (som holdes inde) og ikke bare et kip/impuls. Måske mikkel kan sige mere om dette.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok