Hop til indhold
  • 0

De "ekstra" forbindelser på IHC controlleren Visual 2


Nicklas Lennert
 Share

Spørgsmål

Hej! Jeg fandt nogle billeder af en visual 2 controller her på siden under køb salg bytte. HER

Kan se der er to stik som ikke er lodet på. Det ene er let nok at se er et RJ45 stik. 8 Ben. Jeg kan læse HER at processoren er udstyret med 2 Onboard netværk med hver deres MAC. Har nogle prøvet og lodde et stik på og se hvad der sker? Er det i live?

Men jeg tænker lidt det andet 10 benet stik er et serial/programmør stik. Har nogle leget lidt med dette. Synes ikke jeg kan finde et PCB stik der passer til det omrids på 10 ben.

Rettelse: Fandt ud af der passer med et RJ48 stik. Gætter på noget JTAG

Har ikke selv en jeg kan åbne. Men vil forsøge at skaffe en

Det er kun for at blive klogere på controlleren/hardwaren

Nicklas

Jeg har læst at der er to USB portet typisk koblet på processoren. Så umiddelbart er det stik i mellem 8 ben RJ48 stik og det alm rj45 stik som ikke er der, et USB stik.

Jeg kunne virkelig godt tænke mig og få fat i en controller nu!
rBVaHVVH7FuAEAVwAAEPln8w6UQ313.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

5 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Jeg ved ikke hvad det er for et stik du har afbillede her, men faktum er at RJ45 og RJ48 begge er 8 pins stik. https://supportforums.cisco.com/discussion/9147831/what-difference-between-rj45-and-rj48

Hvis du fortsat er i tvivl, så søg på google efter rj45 vs rj48, og du vil få mange flere links som fortæller det samme.

Sidst men ikke mindst. Eftersom RJ48 primært er brugt til old school T1 data forbindelser, har jeg MEGET svært ved at se hvad fordelen skulle være med en RJ48 forbindelse på en IHC controller.

Jeg ved dog at LK tidligere har arbejdet på en bus (ved ikke hvilken type) forbindelse for tavle dimmer med samme funktionalitet som wireless. I.flg. en af deres medarbejder på dialog mødet i KBH for lidt over 1 år siden havde de faktisk det hele klart til produktion før Schneider trak stikket. Mon ikke en af portene er beregne til denne bus.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
7 timer siden, Lars1 skrev:

Jeg ved ikke hvad det er for et stik du har afbillede her, men faktum er at RJ45 og RJ48 begge er 8 pins stik. https://supportforums.cisco.com/discussion/9147831/what-difference-between-rj45-and-rj48

Hvis du fortsat er i tvivl, så søg på google efter rj45 vs rj48, og du vil få mange flere links som fortæller det samme.

Sidst men ikke mindst. Eftersom RJ48 primært er brugt til old school T1 data forbindelser, har jeg MEGET svært ved at se hvad fordelen skulle være med en RJ48 forbindelse på en IHC controller.

Jeg ved dog at LK tidligere har arbejdet på en bus (ved ikke hvilken type) forbindelse for tavle dimmer med samme funktionalitet som wireless. I.flg. en af deres medarbejder på dialog mødet i KBH for lidt over 1 år siden havde de faktisk det hele klart til produktion før Schneider trak stikket. Mon ikke en af portene er beregne til denne bus.

Kan godt se du har ret.

jeg søgte på rj48 10pin og så dukkede det stik op på Google. 

Men det var nu ikke for at diskutere om hvad stikket hedder. Men mere hvilken type stik der passer på printet. Det der er det eneste jeg kunne finde. Jeg kan se der før er brugt de typer stik som jtag. Kan også være den udvidelses port som du beskriver.

det er ærgerligt de ikke fik lavet den bus forbindelse. Mon de snart trækker stikket til produktionen af ihc

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok