Hop til indhold
  • 0

Uni400 og 2.1.02.b Ugeur


jfrank
 Share

Spørgsmål

hej jeg har 2.1.02.b ugeur til mit terrasse lys som styres af en uni400 (IHC version) dimmer.
Jeg har Uni400 mem2 linket til Output/udgang for ur.

mit problem er, at lyset tænder godt nok som planlagt, men det slukker ikke automatisk af sig selv (har sat ur 1 start til kl. 17 og ur 1 stok til kl. 22.30).

skal jeg gøre andet end at slutte uni400 mem2 til output udgang for ur for at få dette til at virke, således at lyset slukkes på det planlagte tidspunkt?

mvh

Jesper

Link til kommentar
Del på andre sites

2 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Du bør principielt starte med at sætte dig ind hvordan dine UNI400 virker - søg på LK´s hjemmeside. Man bør også sætte sig ind i funktionaliteten på de funktionsblokke man anvender - dette gøres lettest ved at markerer linjen med med røde firkant og trykke F1.

Ifølge dokumentationen for UNI400 så tændes lyset ved en puls på menory2 - hvilket fint svare til det du oplever - nemlig at lyset tændes på det ønskede tidspunkt. Men der er intet i dokumentationen der tyder på at lyset skulle slukke når pulsen er væk. - hvilket også svare til det du oplever - nemlig at lyset ikke slukkes igen.

Hvis du "kun" vil styre lyset via dit ur, kunne du overveje at trække "Udgang for ON puls" over på Memory 2 og "Udgang for OFF puls" over på Sluk. Dette burde virke hvis UNI400 genkender en puls på min 250 ms som en kort puls - hvis ikke så begynder den "kun" at regulerer lyset ned. Du kan ændre tiden ved at "oplåse" ur blokken og ændre PulsTimer til f.eks 100 ms.

Hvis du derimod også ønsker at påvirke lyset fra f.eks. et tryk så dur overstående fremgangsmåde ikke, idet du så vil få minimum to funktionsblokke som "styrer" dit udendørslys, og to funktionsblokke til den samme tænding giver altid problemer på et tidspunkt.

Forslag: Før puls udgangene fra uret og dine tryk til indgangene på f.eks. 1.2.01.c og lad udgangene fra denne styre din UNI400.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok